Jan-R. Storelvmo Skrevet 10. januar 2001 Del Skrevet 10. januar 2001 Hei! Jeg har to spørsmål: Ofte får vi beskjed om å takse til holding 29 f.ex. Småfly pleier jo da ofte å ta run-up. Men det jeg lurer på da er om de sier ifra til flygelederen? Slik at de ikke f. ex får beskjed om å takse ut og ta av. Så har jeg et til spørsmål. Jeg har lastet ned en del innflyvningskart over forskjellige flyplasser. Hva menes da med ial og asir kart? Hilsen Jan-Reidar Storelvmo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Andreas Olssøn Skrevet 10. januar 2001 Del Skrevet 10. januar 2001 ----------------------------------------------------------- Jeg har lastet ned en del innflyvningskart over forskjellige flyplasser. Hva menes da med ial og asir kart? --------------------------------------------------------------- IAl betyr Instrument Approach and Landing chart ASIR betyr Aerodrome Special Information and Regulations ------------------ Mvh Karl Andreas Olssøn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 11. januar 2001 Del Skrevet 11. januar 2001 På større flyplasser (i hvert fall med noe trafikk) kan det være en fordel å gjøre run-up før man taxer ut. Da slipper man å hindre eventuell annen trafikk når man står i holdeposisjon eller på rullebanen for å gjøre run-up. Ellers er det jo bare å gjøre flygelederen oppmerksom på at man vil foreta en run-up når man ber om taxe-klarering slik at han kan planlegge trafikken etter det. ------------------ Mvh Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.