Michael A B Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Den 156. og siste 717 som bygges ble denne uka ført over til final assembly i et av byggene på Long Beach. Når denne ruller ut av hangaren om ett par uker vil det bety slutten for produksjon av kommersielle fly på Long Beach. Det eneste som vil være igjen der er en nedtrappet produksjon av C-17. En gang jobbet det noen titusener her ute på Douglas sine fabrikker Denne maskinen går forøvrig til AirTran. http://www.boeing.com/commercial/news/2006/q1/060208a_nr.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ja overdriv litt mer GAB.. Hehe. Var vel ikke mange ordre dem fikk på denne maskinen nei. Har ikke vært noe stor fan av den, men alltid dumt når et fly går ut av produksjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Var vel ikke mange ordre dem fikk på denne maskinen nei. Den hadde 170 ordre, og hadde fått mange fler om Boeing hadde satset på denne. Den er billigere i drift enn en B736/A318 eller 737Classics, og er laget med tanke på kortere distanser enn 737NG, og hadde nok funnet veien inn i flere flyflåter. Flere selskaper turte rett og slett ikke legge inn ordre på den til slutt fordi det så dystert ut med tanke på videre produksjon. Har ikke vært noe stor fan av den, men alltid dumt når et fly går ut av produksjon. I tillegg er det ikke bare snakk om et fly, her er det snakk om flere tiår med bygging av fly på Long Island. Dette er det siste flyet i MD-rekken vi kommer til å se noen sinne:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Finnes ikke MD lenger nå? Er alt under Boeing sitt styre? DET var ikke noe gøy å høre... Har alltid hatt et spesielt forhold til McDonnel Douglas. Mulig dette stod i linken eller tidligere i posten men har ikke sett så nøye gjennom den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Stemmer Andreas. B717 er den siste maskinen som stammer ifra MD på PAX siden. C17 vil fortsatt værr i Produksjon. Er helt enig med deg i at det absolutt skulle ha vert fortsatt produksjon av PAX fly ifra MD. Alle vi ifra Nordnorge er jo oppfostra med fly ifra MD. I mange år var DC9 og MD80 maskiner den eneste flytypen som fløy Nordnorge Oslo. Var vel først på 90 tallet at Braathens S.A.F.E starta den første osloruta ifra Nordnorge. Før den tid var det å fly enten via Trondheim eller Bergen om man ønsket å benytte Braathens til Oslo. Mulig de hadde en forbindelse med tanke på ruta til Svalbard. Men det er jeg ikke sikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Første gang jeg fløy var i en MD-83... Husker ikke mye egentlig, og interessen for fly hadde ikke helt kommet innpå meg. Men fikk en liten titt i cockpiten og det var dritfett, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Finnes ikke MD lenger nå? Er alt under Boeing sitt styre? Offisielt MD og Boeing ble merget, altså slått sammen, men egentlig var det heller et oppkjøp og at MD ble innlemmet i Boeing. Stort sett det eneste du finner igjen av MD, er nå 717 og C-17, samt at deler av styret i Boeing består av tidligere MD-ledere. Når det gjelder C-17, så kan det hende at denne ikke vil være i produksjon lenger enn ut 2006, om jeg har forstått det riktig, da USAF pga kostnadskutt vil kutte ned antallet fly de har bestilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Da blir jo absolutt all bygging på Long Beach utryddet hvis også Globemaster stoppes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Da blir jo absolutt all bygging på Long Beach utryddet hvis også Globemaster stoppes Jupp, mest sannsynlig. Flere av de gamle fabrikkhallene til Douglas er allerede jevnet med jorda og solgt bort... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.