Geir G Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Heisann Etter krangelen om for unge ATC i fjor sommer la jeg VATISM-ATC på hyllen. Jeg bestemmte meg for å vente til jeg ble 15 år, kanskje mer velkommen da Så nå, etter ca et havlt år, er jeg tilbake (like if anyone care ) Men nå til spørsmålet; hva er nytt? Har hørt litt om ny programvare for ATC hjelp (en som kan alle SID/STAR, ILS frekv osv.). Hva er dette og er det brukelig? Prosedyrer. Er det noe som har forandret seg de siste 6 månedene? Er det forsatt f.eks "capital airports"? Vet at jeg kan lete igjenom VACCSCA, men jeg leter bare etter "nyheter" Siter
Peter Nørkjær Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Hej Geir. Velkommen tilbage! Håber at se Bergen området lyse op igen som et juletræ på ServInfo. Hvis jeg husker rigtigt, så har tu Senior Student rating. I så fald er der ingen restriktioner på hvor du må sidde og hvornår. Ellers er der vist ikke sket det store. Der er specielle VFR procedurer i Norge, men de var der vist også for et halvt år siden. /Peter Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Forøvrig, beste måte å hente inn informasjon om nye prossedyrer og regler, er å ta en titt på forumet på VACCSCA. Welcome back! Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Jeg har også nettopp bestillt meg ny maskin. Håper på å være på plass og kunne fly litt på VATSIM om ca ei uke. Det kan vel bli bra. Må være morsomt å fly to, med to headsett og greier. (Koblet sammen ved hjelp av signalfordelere). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.