Geir Teigo Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Skal man først lande på vannet, trenger man ikke ha hjulene ute.... det holder med flottører. http://video.google.com/videoplay?docid=3184887046554940053&q=plane Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Omtrent like dumt som han som tok med seg trær på veien ned og opp igjen. Enten er piloten stein stokk dum, eller så visste han kanskje ikke at hjula var ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Enten er piloten stein stokk dum, eller så visste han kanskje ikke at hjula var ute. Det siste er nå en av de vanligste feilene GA-piloter gjør, så skal ikke se bort ifra det... Men enda verre tabbe sto en amerikansk GA-pilot for i høst... Han måtte nødlande på en gate i et amerikansk tettsted etter å ha gått som for fuel, og dette medførte selvsagt oppmøte av både politi og brannvesen, og presse. Han fikk tanket opp maskinen, og begynte å rulle bortover gata. Det han ikke registrete var hvordan brannfolkene prøvde å stoppe han... Han kom et lite stykke bortover gata før høyre vinge deiset inn i en brannbil, og Cessnaen hans raste rett ned i grøfta og inn i et tre... Cessnaen ble totalvraket. Han gjør neppe det samme igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oscar Florian Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Altså jeg tviler ikke på at han tok noe han ikke tålte før landigen der, sier bare helt idiotisk. hehe og lattelig, får håpe det gikk bra med de som satt i flyet og at han virkelig fikk en lærepenge av det der. Salto mortale jo O.Florian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Utrolig at det der gikk bra ja, må jo nesten ha vært tresifrede G-krefter i sving der. Syns videre ikke denne piloten er spesielt dummere enn de hundrevis av andre som lander med sine opptrekkbare hjul inne hvert eneste år, eller de tusenvis av andre som gjør andre feil for den saks skyld. Menneskelige feil har vært og er den vanligste årsaken til at en flyulykke skjer. Med forbehold om at det ikke var noe mekanisk galt med understellet her, får man i alle fall en ganske sterk reminder på at bruk av sjekklister fortsatt er en dyd av nødvendighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.