Gå til innhold

Da har vi bestilt 20 til...


T F

Anbefalte innlegg

Har ikke flydd andre Airliners, så jeg kan ikke sammenligne dem av egen erfaring. Jeg har hatt 36 timer i 737-sim i forbindelse med kurs, men det er ikke godt grunnlag for sammenligning da man helst bør ha gjort det ordentlig for å si hvordan de er.

 

Stikke vs yoke blir også vanskelig å sammenligne reelt da jeg bare har flydd småfly med yoke (samt 737 sim'en) men jeg finner ingen mangler med sidesticken jeg flyr med idag. Det føles utrolig godt, og den gir en meget god "feel"/"sense of control". Sitter deilig avslappet når vi flyr, det er godt med plass og ingen hindringer mellom oss og diplayer etc og den har "akkurat rette" responsen i seg. Føler selv at jeg får mye mer kontroll når armen hviler på et godt justert armlen og jeg styrer med hånden, kontra å bruke hele overarmen/skulderen i prosessen.

 

Av kollegaer jeg jobber med som har flydd med begge deler (av fly på vår størrelse), har ingen så sagt noe negativt om sidestick, og de er svært godt fornøyde de også.

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...