Gå til innhold

Spørsmål om VATSIM


Erik Schøyen

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet svaret på dette spørsmålet (har lett flere ganger før uten å funnet svaret):

 

Abusing your ID, intentionally giving wrong information, misleading automated systems may lead to:

 

 

A warning.

One week exclusion from VATSIM

Life long exclusion from VATSIM

One month exclusion from VATSIM

 

 

og dette (finner jeg ingen info om:)

How can you protect your voice channel from intruders? (people who are just listening without being logged on to VATSIM)

 

Open VSCS and use the KICK function

Open VSCS, choose the correct frequency, select the unwanted people and press DISC

Use %mypvtrw instead of %myrw in the ATIS message to hide channel details in ServInfo and other programs

Send your voice channel address by private chat, and don't put it in the ATIS

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr1:

Finner du i VATSIM reglene, men uten å være sikker tipper jeg "Evig utestengelse".

Nr2:

" Use %mypvtrw instead of %myrw in the ATIS message to hide channel details in ServInfo and other programs"

 

Dette er den eneste måte en kan gjøre det på, foreløpig.

 

 

Begge disse spørsmålene kjenner jeg igjen fra... ""

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når man har forsøkt å finne informasjonen flere ganger uten å lykkes. Jeg har lest policy-dokumentene flere ganger uten å finne den korrekte straffen. Dette med voice-channel-spørsmålet finner jeg heller ikke informasjon om på eurotest sine opplæringssider. Hvordan skal du da lære deg det?

Da må du spørre andre, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slik som spørsmålet er formulert høres det mye mer alvorlig ut enn det som det rette svaret er. "Protect from intruders". Det høres jo ut som de har kommet seg på kanalen allerede. Og hva gjør man da? Det svarer vel ikke manualen på?

 

Dessuten aktualiserer bare dette det som jeg vet er blitt diskutert før og det er at det er veldig vanskelig å lære seg en manual på et verktøy man ikke har brukt...(Jada, jeg vet du kan være obersvatør... Men det er jo ikke det samme...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Om det är någon som har problem eller kommentarer till frågorna i Eurotest så är ni välkomna att kontakta mig (accsca5 at vaccsca.org) eller Christian Sager (accsca14 at vaccsca.org). Vi ger ju naturligtvis inte svar på eurotestfrågorna men vi kan ge hintar var man hittar svaren.

 

Mer info finns på vår hemsida vaccsca.org menyn "training".

 

Svar på frågorna finns i följande dokument:

1. Vår teorimanual.

2. www.vateud-td.org

3. ASRC-manualen.

4. VATSIM code of conduct.

 

mvh

Marek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. Use of Your VATSIM ID and Password

Your VATSIM network ID and password is issued only to you, is nontransferable and

may not be used by any other person. Any distribution by you of your password will

result in cancellation of your membership.

 

men fortsatt sier det ingenting om hvor lenge... Og når spørsmålet går på eksakt hvor lenge så burde dette også være presisert i dette dokumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo der da!

 

"Will result in cancellation"

 

men dersom jeg skal være riktig argumenterende (les: kverulant), og det har jeg veldig lyst til etter å ha rettet 50 eksamensoppgaver i går, så er det forskjell på kansellering og eksludering. Dersom et fly blir kansellert er det ikke dermed sagt at du aldri får fly igjen. En kansellering kan føre til at medlemskapet opphører en periode og at at du kan søke igjen. En ekslusjon derimot (jf. politiske partiers ekslusjoner av partimedlemmer) åpner ikke for gjenopptak av medlemmet. Og her er betydningen av ekslusjon og kansellering den samme på både norsk og engelsk.

Når spørsmålet er formulert som "i hvor lang tid" ditt medlemskap blir kansellert så svarer fortsatt ikke "Code of conduct" adekvat på dette spørsmålet.

 

Så kan man kanskje si at fraværet av tidsperspektiv burde være en pekepinn på at denne kanselleringen ville vare livet ut, mens jeg oppfattet bare at svaret ikke stod der og leste videre i dokumentet og lette videre i andre. Og etter å ha lest slike tørre dokumenter i minst en time tok fortvilelsen overhånd. ""

 

mvh e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...