Erik Schøyen Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Er det noen som vet svaret på dette spørsmålet (har lett flere ganger før uten å funnet svaret): Abusing your ID, intentionally giving wrong information, misleading automated systems may lead to: A warning. One week exclusion from VATSIM Life long exclusion from VATSIM One month exclusion from VATSIM og dette (finner jeg ingen info om:) How can you protect your voice channel from intruders? (people who are just listening without being logged on to VATSIM) Open VSCS and use the KICK function Open VSCS, choose the correct frequency, select the unwanted people and press DISC Use %mypvtrw instead of %myrw in the ATIS message to hide channel details in ServInfo and other programs Send your voice channel address by private chat, and don't put it in the ATIS På forhånd takk! Siter
Geir G Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Nr1: Finner du i VATSIM reglene, men uten å være sikker tipper jeg "Evig utestengelse". Nr2: " Use %mypvtrw instead of %myrw in the ATIS message to hide channel details in ServInfo and other programs" Dette er den eneste måte en kan gjøre det på, foreløpig. Begge disse spørsmålene kjenner jeg igjen fra... Lykke til! Siter
Erik Schøyen Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Skrevet 18. desember 2005 Nr 1. Det svarte jeg sist og fikk feil... Men finner det virkelig ikke noe sted. Nr. 2 takk Ja, jeg stiller ikke disse spørsmålene av ren nysgjerrighet Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Synes man ikke bør bruke myptvrw jeg ettersom mange ønsker å lytte for å lære. Derfor bruker jeg personlig ihvertfall myrw Siter
Christian Sager Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Bare et tips. Folk har blitt "utestengt" fra å sitte ATC når de har spurt andre om hjelp til Eurotesten før. Dette er rett og slett Juks. Jeg sier ikke at du nødvendigvis jukser siden jeg ikke vet om du satt med testen når du skrev dette. Bare et tips fra min side Siter
Erik Schøyen Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Skrevet 18. desember 2005 Men når man har forsøkt å finne informasjonen flere ganger uten å lykkes. Jeg har lest policy-dokumentene flere ganger uten å finne den korrekte straffen. Dette med voice-channel-spørsmålet finner jeg heller ikke informasjon om på eurotest sine opplæringssider. Hvordan skal du da lære deg det? Da må du spørre andre, da... Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Dette med voice-channel-spørsmålet finner jeg heller ikke informasjon om på eurotest sine opplæringssider. Hvordan skal du da lære deg det? De forventer i Eurotest at du har lest og vet hva som står i ASRC manualen! Der står det.. Siter
Erik Schøyen Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Skrevet 18. desember 2005 Men slik som spørsmålet er formulert høres det mye mer alvorlig ut enn det som det rette svaret er. "Protect from intruders". Det høres jo ut som de har kommet seg på kanalen allerede. Og hva gjør man da? Det svarer vel ikke manualen på? Dessuten aktualiserer bare dette det som jeg vet er blitt diskutert før og det er at det er veldig vanskelig å lære seg en manual på et verktøy man ikke har brukt...(Jada, jeg vet du kan være obersvatør... Men det er jo ikke det samme...) Siter
Geir G Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 10. Use of Your VATSIM ID and Password Your VATSIM network ID and password is issued only to you, is nontransferable and may not be used by any other person. Any distribution by you of your password will result in cancellation of your membership. Siter
Marek Pola Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Hej! Om det är någon som har problem eller kommentarer till frågorna i Eurotest så är ni välkomna att kontakta mig (accsca5 at vaccsca.org) eller Christian Sager (accsca14 at vaccsca.org). Vi ger ju naturligtvis inte svar på eurotestfrågorna men vi kan ge hintar var man hittar svaren. Mer info finns på vår hemsida vaccsca.org menyn "training". Svar på frågorna finns i följande dokument: 1. Vår teorimanual. 2. www.vateud-td.org 3. ASRC-manualen. 4. VATSIM code of conduct. mvh Marek Siter
Erik Schøyen Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Skrevet 20. desember 2005 10. Use of Your VATSIM ID and PasswordYour VATSIM network ID and password is issued only to you, is nontransferable and may not be used by any other person. Any distribution by you of your password will result in cancellation of your membership. men fortsatt sier det ingenting om hvor lenge... Og når spørsmålet går på eksakt hvor lenge så burde dette også være presisert i dette dokumentet. Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Det står jo der da! "Will result in cancellation" Siter
Erik Schøyen Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Skrevet 21. desember 2005 Det står jo der da! "Will result in cancellation" men dersom jeg skal være riktig argumenterende (les: kverulant), og det har jeg veldig lyst til etter å ha rettet 50 eksamensoppgaver i går, så er det forskjell på kansellering og eksludering. Dersom et fly blir kansellert er det ikke dermed sagt at du aldri får fly igjen. En kansellering kan føre til at medlemskapet opphører en periode og at at du kan søke igjen. En ekslusjon derimot (jf. politiske partiers ekslusjoner av partimedlemmer) åpner ikke for gjenopptak av medlemmet. Og her er betydningen av ekslusjon og kansellering den samme på både norsk og engelsk. Når spørsmålet er formulert som "i hvor lang tid" ditt medlemskap blir kansellert så svarer fortsatt ikke "Code of conduct" adekvat på dette spørsmålet. Så kan man kanskje si at fraværet av tidsperspektiv burde være en pekepinn på at denne kanselleringen ville vare livet ut, mens jeg oppfattet bare at svaret ikke stod der og leste videre i dokumentet og lette videre i andre. Og etter å ha lest slike tørre dokumenter i minst en time tok fortvilelsen overhånd. mvh e. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.