Gå til innhold

Når termikken ikke bare hjelper til -


Kim Sølvberg

Anbefalte innlegg

Det der er et livsfarlig moment, og jeg tror han hadde litt flaks denne dagen ""

Har selv opplevd å ikke komme ned uten å måtte trekke fulle luftbremser, for å unngå å bli sugd opp i skylaget, og det var litt spennende, men det var ikke direkte morsomt, man skal ha respekt for himmelen! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes ut som en jævlig tur, rett og slett! Har opplevd å måtte trekke luftbrems langs store deler av downwind, og base, i tillegg til finale seff. Men det er jo bare for å slippe å lande 400m innpå banen, ikke for å hindre å bli sugd opp i uværet! Er jo ikke mye man kan gjøre enn å holde hodet kaldt, men det er nok ikke lett i en sånn siuasjon! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig.

 

Men husker jeg leste et eller annet sted på nettet, for ikke så lenge siden. Om en [*********] i en hangglider som gikk IMC, inn i en gigantisk CB. Hangglideren ble slått til pinneved (selvfølgelig), stakkaren slo seg halvt ihjel, og kom ned igjen i fallskjermen. Om jeg husker riktig. Kan dog ikke finne det igjen i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...