Gjest Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 SAS overvejer at nedlægge langdistance-ruterne til Bangkok, Shanghai og Seattle, hvis ikke medarbejdere og underleverandører accepterer besparelser på omkring 355 mio. danske kroner. Jeg læste det i Politiken (dansk dagblad) fra i dag (8/12) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 uff da..håper virkelig de ikke gjør dette...men å legge med seattle da gitt! Det må da være SAS sin mest lønnsomme rute! (sammen med bangkok)! Altid fulle fly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Haugaard Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Altid fulle fly! Så har SAS et alvorligt problem, når de ikke kan tjene penge på fyldte fly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 uff da..håper virkelig de ikke gjør dette...men å legge med seattle da gitt! Det må da være SAS sin mest lønnsomme rute! (sammen med bangkok)! Altid fulle fly! Det at kabinfaktoren på rutene er god betyr ikke nødvendigvis at flighten er lønnsom. Det som har noe å si er yield'n, altså hva de sitter igjen med per sete. Det er mer lønnsomt for SAS å fly færre folk til en høyere pris per sete, enn å dra med masse folk på billigseter. Samtidig, vil tippe at SAS sin CASM er langt ifra den laveste som finnes, så da er det jo bare å prøve å spare inn der de kan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.