Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra før av har Cargolux gjort det klart at de ville ha ti stk om maskinen ble lansert, og Boeing sa de krevde minst to kunder (og/eller tyve frames) for å gi go ahead for 747Adv. Nå har kunde nr to dukket opp, Nippon Yusen, som eier Nippon Cargo Airlines Co. De ønsker 8 stk, med 6 options, med første og siste leveranse i 2009 og 2015.

Og hva er maskinens navn? Jo, B747-8F! Vel, nå får vi se om Boeing scorer med 747-8 på Singapore Airlines sin RFP før jul:)

Skrevet

Boeing forecasts the need for about 900 airplanes -- passengers and freighters -- in the 400-plus-seat segment over the next 20 years. Boeing also forecasts that large widebody freighters (65 metric tons and above in capacity) will comprise 34 percent of the freighter market by 2024.

 

Interessant avsnitt fra http://www.boeing.com/news/releases/2005/q4/nr_051114h.html

 

Her belyser de plutselig behovet for 747-400 ++ fly i fremtiden.. Samtidig som de prøver å rakke ned på A380 og si at "fremtiden tilhører "mid-size heavy's" (330, 777, 787...) Morsomt...!

 

Uansett: gøy å se at 747'n stadig fornyes og at 40-års krisa

ikke ser ut til å true særlig.

Jeg ser hvertfall gjerne dronninga i lufta i 40år til!

 

Og konkurranse er sunt ""

"et par" referanser til cost/load vs a380 i pressemeldingene ja.. ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...