Lars Erik Nielsen Skrevet 29. november 2000 Skrevet 29. november 2000 Sa i dag på tven at Braathens kanskje blir kjøpt opp for 600 millioner. Er ikke det litt lite a? Bare fordi det går så dårlig kanskje... Noen her som har noen ide om hvem kjøperen kan være? Noen som blir med å spleise? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] ------------------ MVH Lars Erik Nielsen E-post: lars@spytt.com Siter
Gjest Skrevet 29. november 2000 Skrevet 29. november 2000 quote: Originally posted by Lars Erik Nielsen: Sa i dag på tven at Braathens kanskje blir kjøpt opp for 600 millioner. Er ikke det litt lite a? Bare fordi det går så dårlig kanskje... Noen her som har noen ide om hvem kjøperen kan være? Noen som blir med å spleise? [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif [/image] Hvis noen kjøper Braathens, så er nok KLM et godt tips på hvem en slik kjøper kan være. SAS vil aldri i hverden få lov til å kjøpe Braathens , da staten nok vil stoppe SAS fra å få monopol. Jan Roar Rød Siter
Kjell Arild Skrevet 29. november 2000 Skrevet 29. november 2000 Braathens selv avviser det hele som oppspinn. Kjell A Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 29. november 2000 Skrevet 29. november 2000 Jan Roar: KLM har da nok å tenke på om de ikke skal kjøpe opp et blivende konkursbo.... Det faktum at de ikke er villig til å sprøyte mere penger inn i selskapet sier vel det meste.. En feilslått investering kan man si... Da tror jeg mer på at Colorline prøver seg på et par vinger igjen... Eller er kanskje Røkke bak forhenget? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Av alle alternativene så tror jeg KLM er den minst sannsynlige... ------------------ Kenneth G. Sørensen De-Icer ved WF Torp Kenneth@Airpics.com Siter
Håvard Sande Skrevet 29. november 2000 Skrevet 29. november 2000 600 millioner er jo INGENTING for et flyselskap?!?!? Jeg trodde først de sa feil, men det stemmer visst. Eier ikke Braathens store deler av flyflåten sin da, en Boeing er da verdt 250-300 millioner kroner. ------------------ Håvard Sande havarsa@online.no Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 29. november 2000 Skrevet 29. november 2000 quote: Originally posted by Håvard Sande: Eier ikke Braathens store deler av flyflåten sin da, en Boeing er da verdt 250-300 millioner kroner. Braathens har allerede solgt nesten alle flyene sine, for så å lease dem tilbake... De pengene de fikk inn hjalp en del på underskuddet, men tross allt så hjelper det ikke å få inn litt penger i kassen hvis man bare skal bruke det opp igjen... Braathens problem er at de bruker mer penger enn de tjener! Pengeforbruket styres av firmaets sjefer, og med en dårlig ledelse så kan det bare gå en vei... De brukte masse penger på "Back", de fikk seg en ny logo og lakkerte om flyene sine (Gjett om det koster penger!!), og de startet ruter med B737 som ikke kunne gått med overskudd om de så fikk alle passasjerene som fløy den strekningen. Det er da selvfølgelig Braathens fremstøt på Torp jeg da snakker om. Der leide de en stor hangar med en kontrakt for 6 år (eller så var det 10) som de innredet til midlertidig tereminal da utbyggingen på Torp ikke var ferdig. De opprettet en stueravdeling og en trafikkavdeling for å håndtere sine egne maskiner, KLM Cityhopper, og chartere. Etter å ha fraktet masse luft mellom Torp, Sola, og Flesland, ga de opp sine egne ruter, og idag så har de handlingen på KLM og chartere. Såvidt jeg har forstått på noen av de ansatte der så går Braathens stasjon på Torp med underskudd, og flere har dratt til Gardermoen for å jobbe istedet pga. faren for at de skal legge ned på Torp. Kort sagt så har ledelsen i Braathens selv gravd selskapets grav, og er det noen som kommer helskinnet fra den "ulykken" så er det vel de med gyldne fallskjermer... Det er jo synd at et av Norges eldste flyselskap skal ende på denne måten, men hvis Braathens skulle forlate Torp så sikrer det bare min egen jobb i et enda eldre selskap.... ------------------ Kenneth G. Sørensen De-Icer ved WF Torp Kenneth@Airpics.com Siter
Lars Erik Nielsen Skrevet 29. november 2000 Forfatter Skrevet 29. november 2000 Jeg tror muligens Finnair kan være kjøperen ettersom de i lang tid har hatt lyst til å konkurere med SAS om hele Skandinavia. Air Botnia er muligens også en mulighet. Lurer på når vi får svaret! ------------------ MVH Lars Erik Nielsen E-post: lars@spytt.com Siter
SH Skrevet 30. november 2000 Skrevet 30. november 2000 Air Botnia er mer usansynligt en KLM. Air Botnia Samarbeider i dag med SAS, som også eier deler av selskapet. Air Botnia flyr også enkelt fly i SAS lakering, men med egen logo på halen (!!) Ogås tvilsomt at de har kaptital til å kjøpe et så stort selskap som Braathens. Siter
Vegard Nilsen Skrevet 1. desember 2000 Skrevet 1. desember 2000 I Dagbladet 29 november stod det noen mulige kjøpere av Braathens. Det var: Finnair, Maersk Air, SAS, KLM, Kjell Inge Røkke og tidligere Colorair eieren Olav Sunde. Hilsen Vegard Nilsen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image] Siter
SH Skrevet 2. desember 2000 Skrevet 2. desember 2000 SAS er nok uaktuell.. Det vill nok alt som heter konkuranse tilsyn og ikkje minst staten sørge for... Alle er klar over at vist sas kjøper braathens, vil vi nok få drastiske prisøkninger på flyreiser her i landet. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Siter
Magnus Øverås Skrevet 2. desember 2000 Skrevet 2. desember 2000 Her hørt at Bråthens eger bare 6 av 33 fly Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.