Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Er det noen som vet når V2 kommer? Er det etter positive Rate Gear Up? eller før positive rate gear up? Og evt hvor stor fart er det normalt for V2 på Boeing 737/757/747/767 å kommer eller når den skal "ropes ut"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Det kommer ann på. V2 er en fart, som er forskjellig ifra avgang til avgang veldig ofte. Og om den kommer før eller etter at du har rotert ferdig, eller før eller etter at hjula er valgt opp kommer ann på. Farta varierer med mange variabler, deriblant vekta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Takk for svaret! Er du pilot eller noe sånt?? I så fall hva slags fly har du typerating på?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg er pilot eller noe sånt ja Jeg har typerating på Cessna 441 (conquest II). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har alltid lurt på om det er felles typerating på A320 og A321, og ventuelt hva typerating på dem koster? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ja jeg tror det er felles rating på 320 og 321 (og 319). Hva dem koster aner jeg ikke, men sikkert en 2-400.000,- Dog trenger du nok flysertifikatet før du kan begynne på typerating Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Tarjei, kan du forklare hva V2 er? Har liksom ikke skjønt det helt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Det betyr vel "Safe speed". Men om det er etter eller før du er i luften vet jeg ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ok, så det vil si at man er trygg med tanke på flyfart og løft da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 V2 er takeoff safety speed V1 er takeoff decision speed....climb speed er i begynnelsen V2+10-15... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Tjaa, V2 er nok forklart her tidligere, men siden jeg ikke fikk søkemotoren til å søke på V2 (den kranglet på at søkeordene mine var for korte) så tar jeg en rask forklaring: V2 er "Takeoff safety speed", og er den hastigheten som gir best klatring pr distanseenhet på en motor (samtidig er den også den laveste hastigheten som vi kan ha trygg kontroll over flyet på med 1 motor). V2 skal man senest ha nådd ved 35 fot høyde om jeg ikke husker feil. Geir: dette er avhengig av type maskin, selskap osv. Vi flyr initally ut på V2, hverken mer eller mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.