Lars B. Frostad Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Da er det offisielt, Airbus lanserer det nye langdistanseflyet Airbus A350 - og regner med at denne kommer i rutetrafikk i 2010 dersom alt går etter planen. Til nå har Airbus fått inn 140 ordre på dette flyet. Sakset fra Boarding; "A350 familien vil fra starten bestå av to medlemmer. A350-800 vil ta 253 passasjerer på tre klasser og ha en rekkevidde på 16.300 kilometer. Den større søsteren A350-900 vil ta hele 300 i en treklasse-layout, rekkevidden blir 13.900 kilometer." "Den nye kabindesignen bedre passasjerkomforten ved større bredde i skulderhøyde, passasjerene får bedre plass til å bevege seg, og det blir bedre plass til håndbagasje. I tillegg kommer et helt nytt air condition-system som tilpasses de forskjellige kabinutformingene og antall passasjerer." Ingen tvil om at Airbus fortsatt vil bli svært populært, hos flyselskapene, crew, og ikke minst passasjerene!. Les mer her: http://www.boarding.no/art.asp?id=18301 Bildet nedenfor viser en Airbus A350-900: [image]http://home.online.no/~l-bfrost/A350.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det interesange her er å se korsn den vil bli motatt i markede sammenligna med Boeing sin 787. Continental og Icelandair er blant selskapene som har valgt B787. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 En del av grunnen til at nettopp disse selskapene: Continental og Icelandair, ikke valgte Airbus - er vel også fordi at de ikke har noen Airbus-fly i flåten fra før. Dermed er det mere lønnsomt og praktisk, å fortsette med Boeing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Tja, ingen bombe nei, men så har ikke A350 hatt veldig mye å vise fram før inntil i sommer. A350 ble redesignet flere ganger inntil da, og i stor grad spesialisert etter den kunden som viste størst interesse, QR. I tillegg har den en god mulighet hos de som allerede opererer A330. Men her har vi jo også sett eksempler på at 787 har blitt vurdert som bedre (Korean, Quantas kommer mest sannsynlig til å gå for 787, og flere kommer garantert.) Det gikk fra å være en A330 med nye motorer til å bli et fly som er kraftig oppgradert. Men likevel stiller den mye svakere enn 787. A350 vil kunne fly omtrent like langt som 787, men det vil ikke være med mye payload. Der A350 kan hevde seg, er mot 777-200 på kortere distanser, typisk intra-Asia, grunnet mindre drivstofforbruk. På omtrent alle områder må den se seg slått av 787. Men samtidig er den en mindre risiko enn det 787 er, med tanke på hvor mye teknologi som skal implementeres. Det er bare å se på ordrebøkene, A350 hadde ikke vært mye uten 60 fra QR (men alle disse er jo ikke firm engang...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 AIRBUS A350 FIRM ORDER COMMITMENTS Air Europa 10 Alafco 12 CIT 5 Gecas 10 Kingfisher Airlines 5 Qatar Airways 60 TAM 8 US Airways 20 Unannounced 10 Total 140 commitments from 9 Customers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 AIRBUS A350 FIRM ORDER COMMITMENTSQatar Airways 60 Sry, bummer by me:S Edit: Men, kan nå se for meg at QR får leveringer over en lang tidsperiode, slik Emirates vil motta A380 over maaaange år. Blir jo også spennende å se om QR greier å bygge seg opp et stort nok passasjer-/cargogrunnlag til å fylle alle flyene. Les det nyeste innlegget i Randy Baseler sin blog, det er på ingen måte oppspinn: http://www.boeing.com/randy/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.