Stig Karlsen Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Tenker særlig på west procedure: "All STARS from West end at the KTI holding, altitude 13000 feet. Enter the KTI holding and descend within the holding to 11500 feet." Slik jeg tolker dette skal man altså entre KTI i 13000 fot og så descende til 11500 fot mens man flyr holding. Korrekt? En runde i holdingen skulle vel være nok. Descision point/height er AB, 5000 fot. Herfra er innflygingen visuell. Man har flyplassen bak seg og må foreta en 180 graders sving før final. Så hva baserer man continue/go around-avgjørelsen på? Regner med det er at man _var_ visual da man fløy over flyplassen, samt at man ser bakken ved AB? Og hva gjør man i det hypotetiske tilfellet at man ikke lenger er visual når man har foretatt svingen? Siter
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 28. september 2005 Premium Medlem Skrevet 28. september 2005 Det er en liten film som jeg lagde en tid tilbake som beskriver litt om visual approach rwy 08, Innsbruck. Approachen viser innflyging mot LLZ 26 procedure for deretter avbrekk for en visual approach rwy 08. Kanskje den kan være til noe hjelp. Beklager den skrivefeilen på innledningen, men det ser ut som om b ikke ville stå oppreist Kan sees her Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Ja, Kuhtai-approachen kan være interessant. Særlig om man kommer ned med en saftig tailwind-komponent. Du kan gjøre det som du sier og en runde i holdingen er nok. La meg starte med å si at hvis været virkelig er ned mot minimum er det knapt noen overhodet som velger West-varianten. Du må som du sier ta en avgjørelse ved AB om du vil være istand til å forbli visuelt. Vurderingssak rett og slett. Vi har forøvrig en litt annen variant av approachen som er enda brattere og med vektavhengig MDA som er 3700' på det laveste, dvs. 1800' over flyplassen. Hvis vi skulle miste bakkereferansen etter at vi har påbegynt svingen er prosedyren å fortsette svingen og etablere seg på OEJ igjen for å følge missed app. proc. til RTT. Have fun! Siter
Stig Karlsen Skrevet 28. september 2005 Forfatter Skrevet 28. september 2005 Reid Ståle: Fin film, artig å se en 767 ta den svingen. Clamer: Takk for svar. Ja, dette var en morsom approach å prøve seg på. Må være tøft å kunne foreta den i RL! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.