Gå til innhold

Virtuel Radar


Leif Schmidt

Anbefalte innlegg

Kult, har du fått den og testet den enda eller ?

 

Hadde vært interessant og hørt resultatet og hvordan du synes dette fungerer.

 

Ja, jeg har fået den, og har haft den i ca. 14 dage.

Den fungerer rigtig fint, selv med den medleverede antenne.

 

Fra man pakker det hele ud, og til man har plot på skærmen går der mindre end 10 minutter. (med antennen indendørs)

Her hvor jeg bor, modtager jeg signaler i en radius på mellem 100- og 130 nautiske mil. (i den nordlige del af Danmark) I dagtimerne er der gennemsnitlig 10- til 15 fly på skærmen hele tiden. Når der er travlt om eftermiddagen og aftenen, kan der være 20 eller flere. (det er selvfølgelig afhængig af hvor man bor. Jeg har set i forummet på Kinetic`s hjemmeside, at der er flere der har mellem 50- og 70 fly på skærmen)

 

Inden man bruger sine sparepenge på at købe sådan et apparat, vil jeg anbefale at man følger lidt med i forummet på Kinetic`s hjemmeside, så man kan finde ud af om det er noget for en selv. ( der er et rigtig godt forum for dem der har sådan en, og på nuværende er der allerede nogle der har lavet forskellige programmer til den)

 

Jeg er meget glad for den jeg har købt, og har fået en formidabel service fra firmaet jeg købte den af.

Næste investering, bliver en antenne med mere gain, så jeg kan udvide radiusen lidt på signalerne.

 

M.V.H

L Schmidt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt, men litt dyrt. Får håpe prisene på noe slikt faller etter hvert.

 

For å spore av litt kan jeg jo nevne at dere kan følge båttraffikk nå på en enkel måte ved å dekode AIS-signaler hvis dere har en scanner. Last ned Shipplotter og sett i gang...

Se f.eks her for å se hva som skjer rundt Bodø, Bergen og Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spore av litt kan jeg jo nevne at dere kan følge båttraffikk nå på en enkel måte ved å dekode AIS-signaler hvis dere har en scanner. Last ned Shipplotter og sett i gang...

Se f.eks her for å se hva som skjer rundt Bodø, Bergen og Stavanger.

 

Hej Dag.

 

Dette har jeg også prøvet, men det lykkedes ikke rigtig før der kom discriminator-udtag på min radio.

Jeg har overvejet at købe denne: http://www.nasamarine.com/AIS/AIS.html Det siges den kører rigtig godt sammen med shipplotter, hvis man bruger NMEA udtaget.

 

M.V.H

L Schmidt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...