Gå til innhold

controll-controll samband


Daniel Larsen

Anbefalte innlegg

Telefoni.

 

Man ringer hverandre, og på kommunikasjonspanelet, GAREX har man hurtigtaster for å koble opp mot en bestemt stasjont lokalt.

 

Og i tårnet sitter jo TWR, GND og evt. DEL operatører tett. I bygget som huser APP/DEP finner man jo APP/DEP/DIR/COR og SUP. Enkel tlf til twr eller ctr om det er noe.

 

Eller som for Gardermoen som har Approach W og Approach E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes det ofte om ting utenomverdenen ikke har noe med i det hele tatt!! Og godt er det! Jeg syntes det har gått for langt, nå folk kan lytte på radio også!

 

Og hva mener du med at det har gått for langt?

Og ja, ting utenomverden ikke har noe med, som feks. når det blir kjedelig på APP og de ringer til en annen controller for å høre om de blir med på en øl etter jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall myyye fornuftig snakk mellom Evenes og Bardufis:) hehe...

 

Ting man snakker om

 

Koordinering av flighter

Release (bruk av naboenhets luftrom)

Klareringer

Estimates

Diverse info

Nød situasjoner

sladder

Historier

etc

 

Hehe, husker dette godt. I sommerferien var jeg å besøkte nye tårnet deres på Evenes (regner med at du jobber i tårnet der siden du bor i Harstad?)... utrolig flott dere har fått det der oppe "" Til og med en flott widescreen TV ""

 

Genialt det systemet dere brukte med andre ATCer ja, et trykk på touchscreen skjermen og du ringte til andre kontrollere. Bra med kommunikasjon med ENDU, var jo 4-5 Spirit fly når jeg var der ""

 

Veldig hyggelig bakkemannskap dere har, fikk lov å gå ut på flyplassen å ta bilder av Fedexen når den kom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...