Gå til innhold

SATUER og norden


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har et par spørgsmål omkring Online luftkontrol over norden. Jeg flyver meget B737 med mit eget "livery" og vil gerne vide om andre piloter kan set det, selvom de ikke har dette "livery"???.

Hvor tit er der kontrol f.eks i Oslo / Stockholm, fordi jeg tænker på at flyve CPH - OSL - STK??

------------------

Regards

Jesper Mathiesen

www.vingen.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jesper,

Nei, andre kan ikke se ditt livery hvis de ikke har det samme installert hos seg ;-)

Når det gjelder norsk ATC aktivitet så er det variabelt, men med stor aktivitet på torsdag og søndag (ifm Nordic Corridor, etc). Det beste du kan gjøre er å sjekke ATC Directory i SB, evt se på SATSERV hvem som er tilkoblet.

En ny mulighet for å sjekke, er på forsiden av FlightSim.no, nede til høyre, er nå listet de som er tilkoblet i øyeblikket.

Med hilsen

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for å få oversikt over Controllere og piloter er å

bruke det utmerkede programmet WhazzUp.

Da får man opp et kart over hele verden med alle controllere og

fly som er online. Man kan zoome inn på områder man er interresert i etc.

Anbefales på det sterkeste.

Fila ligger her på flightsim.no, søk i filbibliotekt etter whazzup

VBX119

------------------

Ivar Nygård

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette med visning av "livery" har jeg også fundert mye på.

I konfigurasjonsfilen Fltsim98.cfg finnes følgende settinger:

 

[MULTIPLAYER]

...

...

ALLOW_PLANE_MODEL_SEND=0

ALLOW_PLANE_MODEL_RECEIVE=0

ALLOW_TEXTURE_SEND=0

ALLOW_TEXTURE_RECEIVE=0

...

...

Det ser absolutt ut som om intensjonen med dette er at man skal

kunne se hverandere med riktig "livery" men jeg har aldri hørt

om noen som har fått det til.

Har forsøkt å sette disse verdiene til 1, men de overskrives automatisk til 0 dersom jeg ikke skrivebeskytter filen.

Jeg kunne tenke meg å eksperimentere litt med dette, dvs. sette disse til 1, deretter skrivebeskytte filen og starte FS98 multiplayer sammen med noen som gjør akkurat det samme.

Noen som har lyst til å fikle litt med dette ???

Jeg kan kontaktes på mail: trygveno@online.no

(automatisk varsling til SMS, så jeg ser den umiddelbart).

vennlig hilsen

Trygve Nordø

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette med visning av "livery" har jeg også fundert mye på.

I konfigurasjonsfilen Fltsim98.cfg finnes følgende settinger:

[MULTIPLAYER]

...

...

ALLOW_PLANE_MODEL_SEND=0

ALLOW_PLANE_MODEL_RECEIVE=0

ALLOW_TEXTURE_SEND=0

ALLOW_TEXTURE_RECEIVE=0

...

...

---------------------------

I forbindelse med SB og den multiplayersessionen som du må starte for å få kjørt SB med multiplayer så har det ingen funksjon (for SB og den multiplayersessionen som må være tilstede). Hvordan det vil fungere i en vanlig ordinær MP session vet jeg ikke helt, men for SB er det ikke noen vits å tulle med de talla

.

Multiplayer og SB kan for FS98 sin del, brukes med SB 2.1.2 (da dog uten RW integrasjon). Her er det ingen CSL støtte

SB 2.2.2 _og_ SB 2.3 (begge to beta) støtter Multiplayer i både FS2k og FS98, de har integrasjon mot RW, og de støtter CSL (Common shape Library). CSL gjør at du kan få se fly i rett TYPE, i noen tilfeller også livery (SAS er en av de du kan få se)

For at dette skal fungere så må alle fly som du har "in range" ha fylt ut korrekt flyid (T/B735/F er korrekt, B737-500 er da feil) i flygeplanen, ellers vetden ikke hvilket fly den skal vise.

------------------

Roar Sandøy

http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway

http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gerne takke alle som har hjulpet mig at starte med SATEUR. Jeg regner med at tage in første flyvning i morgen Lørdag fra EKCH til Oslo og videre til Stockholm.

Tak

------------------

Regards

Jesper Mathiesen

www.vingen.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...