Gå til innhold

Bra kveld! MEN!!!


Christian Sager

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har nå sittet ATC i ca 2 timer som ENOS, og må si at jeg ble meeeeget overrasket over trafikken.

Jeg stengte faktisk med 5 fly totalt i min sektor.

 

At man skulle ha 4/5 inbound flight og flere ut fra gardermoen hadde jeg overhodet ikke forventet i kveld!

Folk gjorde som de fikk beskjed om, og alt fløyt veldig bra, med noen få unntak selvfølgelig.

 

For å nevne noe.

* Flyving med SQ Stby

* Tar av uten å kontakte ATC (På Gardermoen)

 

 

Dette må vel kunne fikses?

Jeg takker for at dette ikke var i den travleste perioden i kveld! Da hadde det blitt større problemer.

 

Det var mer enn nok fly for en ATC i kveld, og skal man tenke på de som gjør som nevnt over blir man tullete i hodet.

Hvis dere som gjorde overnevnte i kveld lurer på om man skal kontakte en ATC, eller lignende så er det bare å spørre de som er online! vi er der for å hjelpe, men da krever det litt tilbake også ""

Prøv å huske å sette SQ C når du tar av. (det er ikke alltid like lett å huske! det tror jeg alle vet)

 

Er ting uklart så har vi kjempeflotte prosedyrer på feks. www.Vatsim.net eller www.vaccsca.org

 

 

Men igjen, takk for en flott kveld folkens!

Fortsett slik, så kommer vi ATC tilbake også!!!! jeg håper vi går lysere tider i møte med tanke på trafikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det skjer vel med jevne mellomrom. Alltid greit å føye til akkurat de punktene på ei sjekkliste du alltid leser gjennom før departure;

Before takeoff checklist - Transponder ON og ATC checked f.eks. Det gjør det mye enklere både for deg og han som eventuelt sitter og prøver å holde kontroll på deg.

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybegynnere kan gjerne glemme å sjekke for ATC før de fyrer igang, så det å ta det med på ei sjekkliste i starten for å gjøre det til en vane er lurt.

 

Ingen som tvinger deg til å ha den som i det ekte flyet, det er tross alt bare et flyspill...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fint fikses!

 

Det er noen forskjeller fra VATSIM og virkeligheten, en av dem er at ATCene er faste og de logger ikke av og på slik som på VATSIM. Er ikke usmart å legge til et lite huskepunkt i checklistene til både viderekommende og nybegynnere, en før du forlater terminalen og en før takeoff kanskje.

 

Som Vågenes sa, ingen som tvinger deg til å ha den som i det ekte flyet, det er tross alt bare et flyspill...

 

GeirG

-Aktiv VATSimmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...