Gå til innhold

Piloter + alkohol på TV4


Gisle Aalmo

Anbefalte innlegg

Noen som så den dokumentaren som gikk på TV4 i dag, som omhandlet seg dette med berusede piloter (trafikkpiloter)?

Piloter som ble observert i å drikke 2 timer før en flyging! Det skulle vel gi noen brukbare tømmermenn under en litt stressende situasjon i cockpit!

Kommentarer...?

------------------

Gisle

LN-GAA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende. Jeg kommer ikke til å ta risikoen med å fly med BA. Urettferdig for alle pilotene som faktisk er edru når de flyr, men jeg er litt for glad i livet til å utsette meg for sånt. Nå skulle man bare visst hvordan det er i andre flyselskaper (utenom BA, Virgin og et selskap til som var nevnt i går)!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fenomenet tror jeg vi finner i flere flyselskap.

Om enn ikke i samme omfang kanskje. Vi har jo lest om diverse episoder i norske selskap også.

Uansett "sikerhetspolitikk" et selskap har internt sånn sett, tror jeg aldri man vil få en garanti for at slikt ikke skjer.

Pilot-yrket medfører vel mange hotell-døgn i løpet av et år, statistikker viser at folk (i alle yrkesgrupper) som bor mye på hotell drikker mer enn de som ikke er på reisefot.

Antall piloter totalt i norge tatt i betraktning, viser statistikkene videre at det er et meget beskjedent antall som bryter lov om pliktmessig avhold, ev. de interne regler for hvert enkelt selskap.

Samme type lovbrudd gjøres også i annen personbefordring:

tog, buss, båt, utrykningskjøretøy etc.

Når dette er sagt, vil jeg selvfølgelig understreke at jeg på ingen måte forsvarer det !! Dette er jo en lek med andre`s liv, totalt forkastelig.

Jeg kjenner ikke konkret til "straffereaksjonene" på slikt, men kanskje burde disse vært skjerpet. (?)

 

------------------

Åge Olsen/VACCNOR4

atcc@molde.online.no

http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway

[Endret av Åge Olsen 07-11-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enligt programmet så har England en lag som inte tillåter provtagning på piloter. Snabb lagändring?

En lag bör till så att vi inte släpper in plan över vårt luftrum med alkisar som piloter.

När de bara sover ett par timmar efter en krogrunda, tar de små uppiggande piller då???

För ett par veckor sedan visades ett program om flygpassagerare som missköter sig. De dumpades vid första mellanlandning. Var och när ska drog- och alkoholpåverkad flygpersonal dumpas? Under flygning - med eller utan fallskärm?

En skam för yrkeskåren. Trist för alla riktiga piloter att behöva förknippas med sånt här sk-t!

Ursäkta, men jag blir så - trött

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enligt mina vänner i London, så gick denna dokumentär i

Engelsk TV för ca. 2 veckor sen, och orsakade en folkstorm

där. Sedan ca. 1 vecka tillbaka drogtestas nu alla engelska

piloter och kabinpersonal enligt stickprovsprincipen.

Så vi kan kanske känna oss lite säkrare när vi flyger med

Brittish Airways nästa gång, eller..............

Peter G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

Jag tror vi alla är överens om att dessa BA piloter som visades på TV är oerhört korkade och saknar respekt för sitt ansvarsfulla arbete. Men jag reagerade också på en annan sak. När flygteamet gick på gatorna i Barcelona så skojade dom friskt och gjorde narr av spanjorerna. Dels genom att håna några som åt glass eftersom dom "sög" så bra och dels genom att lägga sig på en polisbils motorhuv. Hur full jag än blir på en utlandsresa så hånar jag inte den lokala befolkningen. Detta tycker jag är ett bevis på total respektlöshet för andra människor som tydligen också avspeglar sig i deras yrkesroll. Dom är en skam för sin yrkeskår och jag hoppas att de blir avstängda från yrket återstoden av deras liv.

En sak som jag funderat på är detta specifikt för endast British Airways? Jag har svårt att tro det. Fram för hårdare kontroller på flygplatserna för att gallra bort rötäggen.

Mats Findell

Grängesberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...