Gå til innhold

EAA AirVenture Oshkosh 2005


Dag Johnsen

Anbefalte innlegg

Heisann, da var det tid for EAA AirVenture Oshkosh 2005 igjen. Niels, Erik og jeg fyrer opp Cessna'en og drar oppover til Wisconsin i dag tidlig. Flightplanen viser 5:50. Vi får litt motvind på grunn av et stort høytrykk ommeråde som sitter over midt-vesten, men jeg tror vi gir opp et par knots for temperatur, så jeg planlegger for 9,000 fot. C-210'en cruiser på circa 155 KTAS "lean of peak" og den liker seg godt rundt 10,000 fot... ""

 

Er fortsatt like elendig til å ta bilder men jeg skal prøve igjen... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Morten, vi kom akkurat tilbake fra Oshkosh i går kveld og jeg så X-Plane displayet. Snakket med Austin og jeg sa jeg skulle hilse fra deg. Han husket den CFM56 thrust vs. RPM sammtalen dere hadde. Han hadde også en lang samtale med en president fra Cessna da jeg var der...? Jeg kjøpte X-PLANE 8 som jeg skal prøve en av de neste dagene. Jeg gav han e-mail informasjonen min hvis dere trenger noen empiriske data fra større fly. Koselig kar han Austin og han signerte software pakken..."Happy Flying Dag... Austin"... ""

 

Ellers så gikk turen fint. Vi stoppet for lunch i Jefferson City, Missouri (KJEF) på vei oppover, og Springdale Municipal, Arkansas (KASG) på vei tilbake, og jeg fikk logga nesten 13 timer totalt. C-210'en har rundt 7 timer cruise tanker, og kan fint gå fra Houston til Oshkosh direkte, men det er greit å stoppe å strekke seg litt... og ta en hamburger... ""

 

Oshkosh var helt topp, og en masse fly som vanlig. De hadde den Global Flyer, som fløy rundt jorden non-stop, og også White Knight med Spaceship One under. Glemte selfølgelig igjen kameraet hjemme, men jeg traff Dag EM fra forumet her, og han er mye bedre enn meg til å ta bilder... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang får jeg se å komme meg over dit også!

 

Austin er en hyggelig kar. Møtte han i Cannes i Juni på

xCannes konferansen der nede. Hadde mange fine diskusjoner med han. Mens vi diskuterer

sitter han og koder C++ i simmen og tester ut det vi snakker om lol..

 

Btw Cessna, Piper aircraft bruker allerede X-Plane og har faktisk lagt ut noen modeller

de selv har laget på siten sin

http://www.newpiper.com/fleet/arrow/fly_it/index.asp

De er til v6, så de er litt gamle nå.

 

SpaceShip One simulatoren er også X-Plane. Vi installerte scenery'et for

dem som Mike Melville og Brian Binnie brukte for å trene på X-Prize prosjektet ""

De har 7 PC'er linket sammen.. en til hvert vindu.

 

http://www.xplanefreeware.net/~tom/SOCAL_7_STORE/screenshot_103.jpg

http://www.xplanefreeware.net/~tom/SOCAL_7_STORE/screenshot_110.jpg

 

MVH

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...