Louis Grube Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hei, Jeg har lastet ned et fly fra nettet, opensky SAS CRJ-200. Alt er bra bortsett fra en liten detalje, nemlig "Aircraft weight zero fuel" som er satt til 39000 Ibs. DETTE ER FEIL,riktig zero fuel weight skal være 31900 IBS. Mitt spørsmål er da: Kan jeg gå inn i aircraftCFG-FIL og endre dette uten problemmer eller må jeg da også endre andre verdier samtidig (det blir jo ikke så lett)? ORDINÆR POST FOR VÆGT I AIRCRAFTCFG-FILEN SER SLIK UT: WEIGHT_AND_BALANCE] reference_datum_position= 0.000, 0.000, 0.000 empty_weight_CG_position= 0.000, 0.000, 0.000 max_number_of_stations = 50 station_load.0=0.000000,0.000000,0.000000,0.000000 station_load.1 = "0.0, 0.0, 0.0, 0.0, FsStation" station_load.2 = "0.0, 0.0, 0.0, 0.0, FsStation" station_load.3 = "0.0, 0.0, 0.0, 0.0, FsStation" station_load.4 = "0.0, 0.0, 0.0, 0.0, FsStation" station_load.5 = "0.0, 0.0, 0.0, 0.0, FsStation" station_load.6 = "0.0, 0.0, 0.0, 0.0, FsStation" empty_weight= 39000.000 (JEG ØNSKER Å ENDRE DENNE TIL 31900) empty_weight_roll_MOI= 150774.000 må disse da også endres? empty_weight_pitch_MOI= 242040.000 ? empty_weight_yaw_MOI= 416940.000 ? empty_weight_coupled_MOI= 0.000 ? max_gross_weight= 51250.000 CG_forward_limit= 0.000 CG_aft_limit= 1.000 [fuel] LeftMain= -1.800, -9.360, -1.500, 1058.000, 0.000 RightMain= -1.800, 9.360, -1.500, 1058.000, 0.000 fuel_type= 2.000 number_of_tank_selectors= 1 electric_pump=0 Hvis noen vet noe om dette, så skriv da vel. På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 da endrer du bare det du har markert du ønsker å endre, lagre å fyr opp fs! Så vidt jeg vet trenger du ikke endre noen andre verdier. Jeg har ihverfall ikke gjort det på de flyene jeg har endret zfw på. Har ikke merket at det slo galt ut på flyegenskapene ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Louis Grube Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Tak vidar, Gjorde faktisk dette før jeg leste ditt svar.....og jo, det gikk bra og jeg merket heller ikke noe på flyegenskapene. Men det er jo fint å vide at flere har testet med samme resultat, så takk ennå engang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Nikolai Førde Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hva skjer om man legger inn en sinnsyk høy verdi på ZFW? Vil da flyet droppe som en sten (eller, snarere aldri klare å ta av)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Louis Grube Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Har ikke prøvet........men du kan jo bestille et fly av stål fra airbus eller boeing og se hva som skjer. Tenkte forresten på...har lest om rekordforsøk med å få flest folk inn i en bil, men har man noen gang prøvet hvor mange mennesker der er plass til i et fly????? Finnes der en verdensrekord på det høyeste antall mennesker som noen gang er blitt transporteret i et og samme flyvendeobjekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 ehh.. hvordan kan du si at ZFW skal være 31900 eller 39000 for den saks skyld? ZFW er ikke ett konstant tall men EMPTY WEIGHT + PAYLOAD. Payload er da passagerer, bagasje og frakt etc. det finnes derfor en Max og en Min ZFW med ganske stor forskjell. (på 757 f.eks er forskjellen 70.000 lbs). EMPTY weight derimot er konstant. MVH M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Som Morten skriver så kan ZFW variera, precis som MTOM (Max Takeoff Mass). Men det finns en maximum ZFW som inte får överskridas pga strukturella hänsyn, men man flyger inte alltid omkring med max ZFW. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.