Gå til innhold

Widerøs nåværende flypark?


Toril Madsen

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter litt spotting på både TRF og OSL så oppdaget jeg at det "myldrer" med Widerø fly, så nå har jeg prøvd å finne ut av hvor mange fly de har nå. Har sjekket både wideroe.no og plane-spotters.com uten hell. Er det noen som kan bidra med noe info, tiltross for sommer og masse varme.

 

Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Widerøe har 28 fly. 26 stk DHC8 Dash 8 , hvorav 17 stk DHC8 103 med 37 passasjerer og 8 stk DHC 8 300 med 50 passasjerer og 2 q400 med 72 passasjerer ""

 

Rettelse:

9 Stk DHC 8 300 og 3 Stk DHC 8 Q400 (WDA,WDB,WDC) Med oppsjon på 2 eller 3 til, husker ikke helt.

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne siden , Sindre. Gå til Aerospace > Regional Aircraft > Q Series. Da kommer du inn på et bilde og i nedre venstre kant ser du en blokk som sier "Q means Quiet". Klikk på den, så får du en god forklaring på teknologien. Ute bråker det like mye...

 

Hilsen Roald

 

Takk for hjelpen Roald. Det var kjempe masse nyttig lesestoff, som jeg kan ta nytte av når jeg flyr Fanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sporer vel av fra den opprinnelige diskusjonen, men Q er bare quiet ("stille" = mindre støy) for de i kabinen - ikke for de som hører en Q ta av eller lander. Kenneth, kanskje kommer headset med ANR for ground crew?

 

Hilsen Roald

 

Hehe.. Sikkert ikke.. Koster for mye vettu...

 

Hadde det vært opp til økonomene så hadde man ikke hatt hørselvern engang... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...