Gå til innhold

Taxe bane på Torp


Ole Theodor Holland

Anbefalte innlegg

"Banen ved siden av rullebanen" blir ikke brukt som taxebane lenger så vidt jeg vet. Alle fly backtracker på rullebanen hvis de skal til one eight iallfall.

 

Skal vel bli brukt for F-16 hvis hovedbanen blir bombet under en krig eller noe. Mener jeg har hørt det.

 

Rett det hvis det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yankee på Torp er ikke i bruk... Dvs. at fly får ikke bruke den, mens EHC bruker den til landingsrunder med R22, R44, og AS350...

 

Årsaken er ganske enkelt at takseveien er i så dårlig forfatning at den i enkelte områder er ubehagelig å kjøre på med bil, fordi betongplatene har forskjøvet seg over årene, og man har kanter mellom dem på flere cm..

 

Det har lenge vært planer om å utbedre den, men det virker som om det vil koste for mye, for ikke nok med at underlaget er dårlig, men høydeforskjellene mellom forskjellige punkter på takseveien er så store at man må igrunn rive opp hele den gamle takseveien, planere området, og legge ny taksevei...

 

(Dæven det ble en lang setning!)

 

Det har jo også i flere år vært mange uklarheter ang. salget av forsvarets eiendom på Torp, og siden Yankee er en del av den, så har man vel ikke tørt å investere mer enn nødvendig der...

 

Slik er iallefall saken slik jeg kjenner den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...