Gå til innhold

Gardermoen - St. Maarten #Reiserapport#


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Før jeg dro hjemmeifra, så var det noen som ønsket en reiserapport om flyreisene. Tenkte jeg skulle gjøre det, så jeg håper dere blir fornøyde med den jeg skriver her:

 

Gardermoen - Arlanda

 

Reiser rett fra skolen og til Gardermoen. Bilen blir parkert på Gardermoen parkering og bussen kjører oss inn til Terminalen. Meget enkelt system for alle. Køen er liten denne dagen, og innsjekkingen går greit og fort. Det ble tid til litt spotting der også fra terminalen, som jeg vil legge ut bilder fra her på forumet senere.

 

Det var så god plass på flyet at vi kom med uten problemer selv om at vi reise på Standby. Vidusplass ble sikret!

 

Vi var 20. minutter forsinket, men kapteinen satte maskinen på full rulle og vi landet på Arlanda etter en flytid på 40 minutter!

 

Arlanda

 

Flyet til Newark (SAS903) skulle dra neste dag, så det ble hotell. Radisson SAS ligger inne på Arlanda. Etter du har hentet bagasjen din, går du gjennom tollen (tull på svensk "") Så følger du skiltene til "Skycity". Radisson SAS ligger som sagt inne på flyplassen. Ekstremt enkelt og det går fort. Det ble nattspotting der også, bilder vil komme når jeg har fått dem inn på PCen

 

Arlanda - Newark

 

Vi prøvde på denne flyturen fordi det var mulighet å reise på Business Class. Men det så dårlig ut. Den var overbooket, og vi var avhengig av "no-shore (slik det skrives?)". Det er personer som ikke møter opp. Men, det var mange som ikke hadde møtt opp! Men det hjalp lite. Flyet var overbooket med 28 personer på Economy, og de bla alle satt på Business (20 ledige, men alle møtte ikke opp). De kom foran oss, og det ble ingen tur for oss

 

Arlanda - Paris

 

Vi bestemte oss for å prøve med Air France sin direkte rute til SXM. Vi var listet og vi sjekket inn med en gang. Det var god plass, og vi fikk faste plasser. Ingen problemer her, og etter litt satt vi på flyet til Paris med SAS Braathens!

 

Paris

 

Vi valgte SAS Radisson her også. Det går en hotell buss hvert 15. minutt. Meget enkelt. Vi tok buss fra Paris flyplass og inn til Opèra (et sted i paris) Veldig billig og enkelt. Det er absolutt ikke anbefalt å leie bil hvis du er ukjent med Paris og kjøringen der! Franske sjåfører er rett og slett ikke gode! Jeg tok noen bilder slik at dere vil skjønne det ""

 

Ikke så mye mer å fortelle om Paris (gidder ikke)

 

paris - St. Maarten

 

Vi prøver på denne turen. Heldigvis kom vi med! Men, det ble Economy "" Seteplasser på rad 27, og i midtgangen... skuffende flytur!

 

Men, Air France har god plass på Economy, så det gikk helt "ok". Vi fikk middag 30 minutter etter avgang, og et måltid til før desecnt... kun 2 måltider som var lite etter min mening! Ikke no Scacks eller noe. men, de som vil kan gå og hente brus og drikke selv!

 

Og, noe som er ekstremt skuffende med Air France... de er ikke presise! Vi var 1 time forsinket ut fra paris... og vi landet 1 time og 30 minutter etter rutetid på SXM. Og det fortsatte under hele besøket på SXM.... de var jo 2 timer forsinket hver eneste dag! (unntatt torsdag, da flyr de ikke)

 

 

 

Håper det ga en "ok" rapport.. bare å spørre hvis det var noe dere lurte på! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder!

 

Hehe, får nesten lyst til å si "hva var det jeg sa" "" Men du kom deg til SXM, og det er det viktigste. Du hadde iallefall en flott tur ser det ut som, selv om du reiste med Air France. "" Men hvor ble det av alle bildene? Fikk du forresten tatt deg en tur til Saba og St Barths?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, du skal ikke si "hva var det jeg sa"... for vi har reist på Business Class mange ganger før! Noen ganger går det, andre ganger går det ikke "" Denne gangen gikk det ikke, en annen gang går det

 

Noen av bildene ligger på en PDA som jeg la mange av bildene på, så derfor er det kun noen av bildene jeg får lagt opp nå i første øyeblikk!

 

Niks, ingen tur til Saba og St. Barths, men derimot en tur "in the Tower"! Og så gikk jo praten jevnt med B744 piloten ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

dette hørtes ut som en interresang tur! Skulle gjærne ha vært der selv!

 

hehe... kjenner godt til de stand-by bilettene der ja "" blitt en del skuffelser, men dog en del MEGET positive overaskelser også da! ""

 

PS: Hvor i SAS jobber din mor/far? (lurer da på langruter eller kortruter)

 

mvh

martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Hvor i SAS jobber din mor/far? (lurer da på langruter eller kortruter)

 

Ja, men samtidig så reiser du så billig at du kan dra hvor som helst! ""

 

Min mor jobber i økonomi avdelingen (ser på inntekter, utgifter, om de holder budsjettet osv... holder styr på økonomien (men det er ikke hun som bestemmer hvordan de skal brukes... så ikke skyld på henne når det er underskudd! ""))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...