Gå til innhold

Lurer på om det finnes en spitfire!

Rune Karlsen

Anbefalte innlegg

Tror en Spitfire skal bli vanskelig å få tak på, men selvsagt er ingenting umulig.

Det som spiller en stor rolle da blir pengene siden sånne fly nesten ikke kan settes en pris på.

En Spitfire som ikke på noen måte er flyvedyktig blir fortsatt samlet på at museumer osv. i verden. Å få kjøpe en sånn ville uansett kostet et titalls millioner ville jeg tro.

Hadde det vært en P-51 eller noe likt, så ville vel prisen blitt noe mindre. Men akkurat Spitfire koster... Mye..

Jeg TROR det går ann å få tak i replika av dem til noen millioner, men det blir liksom ikke det samme igjen.

Prøv heller å få tak i et avdanket Jetfly. De får man slengt etter seg etter at turbinen osv. er tatt ut. Finnes en Danske som har en avdanket F-15 Tomcat i hagen sin. Dryder godt opp den ja. ""

Det som vil koste da blir jo frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Ja det er vel det.

Om det ikke skulle finnes noen skrapdeler... fra noe på en låve litt nermere... Men det ville vel vært for godt til å være sant,,,

Delene er somregel den vanskligste del med å restaurer en spitfire. Det er nesten ingen. Men det finnes et firma som produdserer nye deler etter mål og sånt, de har i alle fall gjort det til noen spitfire, som jeg vet om.

Men som sagt, man bør være milionær i 6 talls klassen hvis en skal stå for alle kostnaden alen.. Dyrt som bare helv....

Dessverre... Sukk, ""

Bare tanken på det groom lyde fra merlin motorene til spitten, gjør at jeg grøsser ned over rygge. ""

Ken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F-15 Tomcat

Det er to forskjellige fly vettu ""

Ja f***. En F-14 Tomcat da. ""

//offtopic

hva er det med alle disse kidsene som svarer på ting di ikke har peiling på?

Vet du ikke? La vær å svar for svarte svingende..

fjortiser hele gjengen :P

Hva har det gått av deg a? Hørtes jeg ut som en fjortis når du kalte meg opp på Vatsim idag kanskje?

Og en annen ting. Jeg er eldre enn deg lille Martin ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...