Rune Karlsen Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Høres spennende ut! Driver nå å lager et panel med brytere slik at en utenfor kan gjøre en del krøll... Motorfeil i lufta og slike ting... Dette blir bare mer og mer spennende... Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik C Varvik Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Ja, det var definitivt en opplevelse for livet! Jeg var utplassert på teknisk avdeling,(Noe som nå har resultert i flyteknisk utdannelse) og fikk lov til å prøve simmen sammen med en veldig grei og erfaren pilot. Instruktøren satt i rommet ved siden av og la inn diverse "bugs"... Det var utrolig kult! oh nice, hehe, var på utplassering ved luftambulansen i tromsø, derfor ambulansefag og vidre helikopter lappen:D Skal nok klare å få tatt den en dag, bare fadern holder sitt løfte om å betal 90% av den så. Fikk ikke noen bugs, bare veldig med vind under landing, men de er flinke å hjelpe, tror pilotene der liker å vise hva de kan, de er bra stolte over jobben sin, å det har de all rett til å være.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Har fløyet 'the real sim' på Rygge. ALT i cockpit virker, men våpensystemene er klassifisert så de la sorte lokk over MFD. Den eneste forskjellen jeg ble klar over er setet. Bunnen og ryggen har luftputer for å simulere aksellerasjon og G-krefter. Setet reagerte også på painten på rullebanen Luftputer i setet? Det var ikke den gamle simmen du prøvde da? Den nye har ikke dette, i alle fall ikke den nye i Bodø. Jeg var i sommer og prøvde simmen på BHFS, den nye. Stemmer som du sier at alt er simulert i cockpiten, da jeg prøvde, la de ikke noen lokk eller noe over MFD'ene Må si at å sette seg bak PC-skjermen etter den turen, var heller et langt tilbakefall De bruker nok sim'en for å trene prosedyrer og likenende i. Også teknisk personell får trening og utsjekker i sim'en, feks for å kjøre motorstart ol. må du ha sjekk for det, og dette foregår også i sim'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Olsen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Joda, det var nok den gamle jeg prøvde, men den var kul likevel! Hos oss i Sas tar teknikerne en del av kurset i simulator, men de fleste har selve prøven i et normalt fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten B. Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Testet den som sto på Bodø Hovedflystasjon når jeg tjenestegjorde i 96/97 .. Jobbet på skvadronen, så vi ble kjent med pilotene der. Veldig morro :-) Fikk oss også en tur med Seaking'en .. SAR treningsoppdrag .. Vi ble "dumpet" i en flåte av en båt med våtdrakter og så kom Seaking'en og hovret over oss mens det ble firt ned en kar som tok med oss opp .. Hovret over "stedet" til alle var plukket opp og tok en runde rundt kysten av Bodø før vi returnerte til basen. :-) -Morten- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arvid Lillerud Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hoi Her ser du noen bilder fra F-16 sim`n som forsvaret bruker. Bildene er fra MLU sim`n på Skrydstrup. Den samme som finnes på Ørland og Bodø bortsett fra skjerm config`en. Den "sim`n" som forsvaret frakter meg seg rundt, tilhører skolesenteret på Kjevik og er en falcon 4.0-greie. De har også en FS2004 Lynx sim som de bruker på disse rekrutteringsmessene (alphasim lynx). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Stemmer det, jeg har prøvd både lynx g F-16. Vant en sekk fordi jeg var den første som landet lynxen på en båt den dagen (så all treningen på fs har gjort nytte for seg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Den så jo litt mer avangsert ut da! Rune Karlsen http://flysimulator.net/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik C Varvik Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Stemmer det, jeg har prøvd både lynx g F-16. Vant en sekk fordi jeg var den første som landet lynxen på en båt den dagen (så all treningen på fs har gjort nytte for seg) Lynx, oj dæven, en drøm, hvor har de den simmen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Det var en laptop som viste panel og en storskjerm som viste utsikt. Og en cordless freedom-joystic Ikke noen stor greie akkurat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik C Varvik Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Haha, nej daså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Norberg Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hoi De har også en FS2004 Lynx sim som de bruker på disse rekrutteringsmessene (alphasim lynx). Hallo Folkens. Her sitter nå en av gutta som driver med simulatorene til Luftforsvaret.(ikke de på Ørland og Bodø) KAN MED ENGANG SI AT LYNX'EN VÅR IKKKKKEEE ER ALPHASIM. Den er designet av en av våre egne her på LSK. Bilder av denne kan dere finne på SIM90.NET Her viser vi også nye bilder av det nye prosjektet vårt en NH90. Når det gjelder bruk av slike treningsmedier er det ikke leketøy. F-16 Traineren vår nyttes ifm våpensystem utdanningen. Den er basert på Falcon 4.0 og har kun koblet til HOTAS system. Den er faktisk ganske nøyaktig når det gjelder system oppbyggning. Når det gjelder "LYNX" har denne gått gjennom en del oppdateringer de siste 7 mnd. Vi har integrert brytere og radioer med FS9. Sammen med en full Projectmagenta software pakke er denne i bruk til grunnutdanning ved Luftforsvarets skloesenter Kjevik. Akkurat nå for tiden jobber vi tre mann med den nye NH90 Traineren vår. Vi har en mann som fulltid jobber med programmering av software til denne. Noe som er en formidabel jobb....godt jobbet TOM Etter hvert vil vi poste bilder av det nye vidunderet. Når det gjelder flere spm om disse aktivitetene i forsvaret kan dere ta kontakt med meg på jens@sim90.net. Skal skaffe en del bilder av F-16 traineren og legge de ut på siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.