Gå til innhold

Noen spørsmål ang SB


Asbjorn Furu

Anbefalte innlegg

Hei.

Har flydd endel med SB3 på VATSIM i det siste og har bare gode erfaringer sålangt.

Har noen spørsmål jeg lurer på,og som jeg stusset på igår;

1.Hvorfor popper det opp et "privat chatvindu"fra den ATC man er i kontakt på?Det som kommer opp,er den samme info som man får opp ved frekvens skifte.Er dette noe som skal være?Fikk ikke dette de første dagene etter at SB3 var sluppet.

2.Når det vises på skjermen at LN-XXX has left the session,betyr det da at vedkommende har skiftet frekvens?

Har hele tiden trodd at det betydde at vedkommende har gått offline/online?

Igår virket det som om det betydde at vedkommende skiftet ATC frekvens(fulgte litt med)

Mulig dette står i manualer etc,men jeg har ikke sett det.

Kan jo være greit å vite.

Ellers,så var gårsdagen flott med mye fly og ATC.

Fløy fra Landvetter til Værnes.

Eneste å utsette på meg selv var at jeg misoppfattet hvilken gate jeg skulle til på Værnes,og rotet meg helt ut til enden av Apron ""

 

 

Asbjørn Furu

Orbit63/LN-AFU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Asbjørn,

 

Til første punkt, trodde dette var relatert til måten du har satt opp SB3 når det gjelder chat, men har ikke sjekket.

 

"LN-xxx has left the session" betyr rett og slett at han enten:

- har gått offline

- er utenfor ditt multiplayer range (som er 10NM fast i SB3, foruten TCAS etc som vil være lengre)

men, har intet med frekvens å gjøre.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,takk for hjelpen.

Har ikke gjort noe forandringer med henblikk på dette chatvinduet som popper opp.Det eneste jeg har forsøkt,var at jeg forrige helg skulle akseptere en privat chat/voice da jeg skulle fly med to andre som var på rundtur i Norge.Dette funket forresten ikke.Jeg hørte dem et øyeblikk,og borte var det.Vi holdt kontakt via chat/txt.

 

 

 

Asbjørn Furu

Orbit63/LN-AFU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...