Gå til innhold

Action på amerikansk innenriksfly


Olav M. Rønningen

Anbefalte innlegg

Får virkelig håpe at noen kan ta lærdom av denne hendelsen da....

Kanskje stygt sagt men "here goes":

Det er flott at passasjerene viser litt initiativ for egen sikkerhet!

Jeg har rett og slett ikke sympati for folk som prøver å bryte seg inn i cockpit gitt (Det kom vel ganske klart frem i denne postingen).....

Jeg kan nok fremvise sympati for de etterlatte, men hvis det som står i artikkelen stemmer, så er nok ikke det så aktuelt heller: "The family has not decided whether to sue Southwest Airlines or the passengers".

Fjøsnisser!!

 

------------------

Kenneth G. Sørensen

VNoAF ID16

Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp

kenso@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der!!

Greit nok at passasjerene passer på seg selv, men hallo!!!

Man dreper ikke en man når man er over 10 personer for å holde han fast!!! Jeg mener at det er tull at det er selvforsvar, da man ganske enkelt ha , ja.. dytta han inn på do og blokert døra!!

Det var ikke nødvendig å ty til så sterk vold!!

Ok, ikke missforstå, jeg er ikke tilhengere av flykaprere+++, men jeg er human... trenger jeg å si mere???

La oss ikke dra denne diskusjonen ut i det lange!!

Må han vile i fred!!

Mvh Christer

[Endret av Christer Havnø 19-09-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt!

Flyselskapet kan jo ikke bebreides for dette på noen måte!

De 8 passasjerene som var med på dette var nok helt klart livredde for hva som kunne skje hvis denne personen hadde klart å komme inn i cockpit. Det står i artikkelen at han hadde slått passasjerer så du skal ikke se bort i fra at han ikke var helt samarbeidsvillig da de vettskremte med-passasjerene ville ha en slutt på dette, og at han dermed fikk den behandlingen som da var nødvendig for å holde vedkommende nede.

Å få en slik person ned på gulvet kan i seg selv kreve ganske mye makt, så at han var hardt skadet er nok ikke rart...

De etterlatte kan jo saksøke så mye de vil, men i og med at den omkomne faktisk gjorde et seriøst forsøk på å komme inn i cockpiten på flyet så vil jeg tro at med-passasjerene følte seg truet på livet... Dette medfører at de lovlig kan bruke selvforsvar, og hvis da den avdøde ikke har overgitt seg til overmakten så blir nok det saksmålet avvist som "Justifiable homocide" eller "Selvforsvar med døden til følge".....

------------------

Kenneth G. Sørensen

VNoAF ID16

Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp

kenso@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...