Gå til innhold

VATSIM mister medlemmer til IVAO


Freddy Wilhelmsen

Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

I noen måneder har jeg fulgt med på diverse forum ang SB3 som nå er til godkjenning hos VATSIM BoG. En VA pilot fra tyskland slengte ut flere påstander i et forum om pilotflukt fra VATSIM til IVAO. Jeg har alltid trodd at VATSIM er overlegne når man tenker på trafikk... Vel, fyrte i gang SERVINFO og sjekka, neida,.. 83 piloter og ATC på VATSIM, mens det var 223 Piloter og ATC på IVAO.

 

Etter denne oppdagelsen har jeg daglig i over en uke sjekka status på disse to nettverkene, og ALLE ganger er det mere trafikk på IVAO.

 

Dog, er det ikke mange nordmenn som er medlem av IVAO, og trafikken er veldig konsentrert rundt Tyskland, Nederland og England..

 

Jeg har selv vært medlem av VATSIM siden dag en, og før dette var jeg medlem av SATCO. Tror jeg logga på SATCO for første gang i 1998/1999 ""

 

Vel, måtte jo seffers teste IVap (IVAO pilotklient), så jeg registrerte med som IVAO medlem, og lasta ned. Klienten fungere bra, etter bare litt plunder var jeg online, og førsteintrykket er noe blandet. IVap bruker Teamspeak som voiceprogram. For og få dette til og tune de rette kanalene må man ha et 3 program snurrende (i tillegg til IVAP og Teamspeak). Stilte meg opp på en trafikkert flyplass, men så ikke et fly!, dobbel og trippelsjekka opsettet, men flyene som var online var KUN synlige på TCAS,,, jaja, sikkert bare små innkjøringsproblemer.

 

Uansett, er litt i villrede om VATSIMs fremtid... Forhåpentligvis vil release av SB3 og FSinn medføre at mange av pilotene som har stukket til IVAO kommer tilbake,.. Vi får vente og se.

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser i hvertfall slik ut at det ikke er så mange i Norge som flyr på IVAO. Tror nok at de viktigste grunnene til at folk bytter til IVAO er at IVAP skal være mer stabil en SB og at IVAO er flinkere til og ha events. Men håper at så fort SB3 kommer så vil Vatsim fremdeles være den største og mest "as real as it gets".

Så la oss håpe at når SB3 og FSinn kommer så viser vi hvem som er den "ubestridte kongen" innen online flyvning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Vatsim mister medlemmer, er pga software`n, gestapoholdningene til noen av sup`ene.

Jeg sier ikke at alle som er sup. på Vatsim er helt på jorde, men noen av dem tror de har litt for mye makt over ting.

Har snakket med flere som har gått over til Ivao ifra Vatsim, og dette er grunnen til at de har gått over sier dem.

Ivao er litt friere, men fortsatt ganske realistisk.

Trafikken på Ivao er enorm her i Europa, mens trafikken på Vatsim holder seg på topp i Usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Tror at grunden til at mange foretrekker IVAO istedet for VATSIM er at Program varen til IVAO er som en " varm kniv i smør " , hvor Hele pakka til VATSIM er -for meg- ulogisk og vanskelig at sette opp.

IVAO fungerer hver eneste gang ,,, fort og enkelt.

Mvh Ivar

 

Unnskyld at jeg spør, men har du sett den atc klienten deres? Kan ikke si den er veldig brukervennlig.

 

Om du sjekker ut ASRC i forhold...

 

Sorry

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...