Gå til innhold

Ubehagelig(?) landing på ENVA


Simen Trovatten Taraldsen

Anbefalte innlegg

quote:

Originally posted by Simen Trovatten Taraldsen:

Ellers vil jeg gjerne høre om det er noen som vet hva slags fly SAS bruker mellom Kastrup og Warszawa. Jeg fikk ikke med meg helt hva slags fly det var, men det var en MD-"etellerannet", og den var ikke så veldig stor... Det var noen som mente det var en DC-9, men jeg er ikke helt sikker på det. (På tilbaketuren hadde vi riktignok en dansk 736)

Ifølge SAS' flightplans så skal traffikeres ruten EKCH-EPWA av B736, DC9, MD8X og F50, sannynligvis må d ha vært en MD8X eller DC-9.

Mvh

Erik Olstad

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Erik Olstad:

Ifølge SAS' flightplans så skal traffikeres ruten EKCH-EPWA av B736, DC9, MD8X og F50, sannynligvis må d ha vært en MD8X eller DC-9.

Mvh

Erik Olstad


 

Med unntak av B767, B738, og Dash8-Q400, så ramset du akkurat opp de fleste flytypene SAS har... Hehe.. Bare MD8X og DC9 dekker jo faktisk hele 10 forskjellige modeller.... Ikke mye å bli klok på akkurat... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

Kenneth G. Sørensen

VNoAF ID16

Simmer, Modellflyger, og Stuer ved WF Torp

kenso@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige Torsdag kom jeg dinglende i en av SAS' nye fine 737-600 maskiner fra Kastrup. Etter at matrestene var samlet inn fikk vi beskjed om at det var turbulens i vente og vi måtte spenne oss fast. Det ristet godt en liten stund, og så var den "moroa" over. Tidligere hadde vi også fått beskjed om at det var sterk vind på Værnes den kvelden. Og sterk vind var det sannelig. Det føltes som om vi kjørte i en slalomløype på vei ned mot RWY09 den kvelden. Mørkt var det også. Hadde følelsen av at vi landet "på tvers" av rullebanen. Og da vi taxet mot terminalen kom en av flyvertinnene på mikrofonen og medelte: "Ja.. det var jo en heftig landing... men det gikk jo bra.. .. Vennligst behold setebeltene osv.."

Og da vi gikk ned trappen overhørte jeg en annen flyvertinne si:"Dette er den verste landingen jeg har vært med på i en 737".

- Jeg synes det var bare moro jeg :-)

--

Ellers vil jeg gjerne høre om det er noen som vet hva slags fly SAS bruker mellom Kastrup og Warszawa. Jeg fikk ikke med meg helt hva slags fly det var, men det var en MD-"etellerannet", og den var ikke så veldig stor... Det var noen som mente det var en DC-9, men jeg er ikke helt sikker på det. (På tilbaketuren hadde vi riktignok en dansk 736)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...