Gå til innhold

Thomas Nielsen

Members
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Siste besøk

Thomas Nielsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Stellan, jeg så faktisk ikke flyet lette, bare at det taxiede in på rwy 30 og holdt umiddelbart ud for twy V6. Du har formentlig ret i, at den blot brugte rwy 30 som taxiway og blot afventede yderligere taxi-instruktioner. Jeg tror, at mysteriet er løst... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Mvh Thomas Nielsen [ 26-04-2001: Endret av: Thomas Nielsen ]
  2. Hej! Mange tak for svarene! Jeg kan forestille mig, at den ikke skulle flyve langt og måske tilmed ikke var lastet, men alligevel: hoved-RWY i Kastrup den dag var 22R for takeoff. Den er 400-500 m. længere end RWY 30. Da Korean B747'eren ovenikøbet "kappede" ca. 500 m. af RWY 30 undrede jeg mig virkelig! Det levner altså ikke meget plads for en evt. aborted take-off! Men måske er Korean piloterne lidt mere "friske" end andre [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] De 747'ere jeg ellers har set i Kastrup har altid brugt RWY 4/22 og altid startet take-off fra enden af banen. Bedste hilsner Thomas Nielsen
  3. For nylig fløj jeg fra København/Kastrup og umiddelbart efter takeoff så jeg fra luften en Korean Air Cargo B747 taxie via TWY 6V ind på RWY 30 (dvs. ca. 500-600 m. fra RWY threshold) hvor den holdt "ready for takeoff". Fra denne position er der vel "kun" ca. 2100-2200 m. RWY tilbage. Er det virkelig nok til en B747, selvom den måske flyver uden last?! Jeg forestillede mig, at så store fly altid brugte maximal RWY længde i tilfælde af fx. aborted takeoff?! Mvh Thomas Nielsen
  4. Hehe - så har jeg været inde og rette på webcam'et [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Nah - jeg mailede webmaster og fik et hurtigt og venligt respons. Mvh Thomas Nielsen
  5. Ska' se hvad jeg kan gøre [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Måske har det været udsat for en påflyvning [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Mvh Thomas Nielsen
  6. Opdagede lige at der er sat et webcam op i Kastrup Lufthavn: http://www.cph.dk/webcam/uk/camver1.asp"'>http://www.cph.dk/webcam/uk/camver1.asp" TARGET=_blank>http://www.cph.dk/webcam/uk/camver1.asp Sjov lille ting [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] mvh Thomas Nielsen
  7. Er svaret ikke mere ligetil end som så... Prøv at tænde lyset inde i jeres bil, mens i kører i mørke. I vil have sværere ved at se hvad der sker ud ad forruden - akkurat som piloten vil have sværere ved at se hvad der sker ud af cockpitets vinduer. Ganske fint at have optimalt udsyn under landing [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Nok har man ikke nattesyn efter få minutter, men er dog alligevel bedre i stand til at se hvad der foregår! OOOOPS: jeg skal lige have læsebrillerne på...der stod "kabinen" i det oprindelige indlæg og ikke "cockpit". Glem mit såkaldte svar... Mvh Thomas Nielsen [Endret av Thomas Nielsen 01-02-2001.]
  8. Hvorfor ikke skrive direkte til Premiair: PremiairShop@premiair.dk De vil da sikkert gerne hjælpe. Du kan jo poste et evt. svar her ;-) Mvh Thomas Nielsen
  9. Iflg. SAS' hjemmeside bruger de ikke mere B747. Se evt. http://www.scandinavian.net/company/newsfacts/fleet/aircraft.asp"'>http://www.scandinavian.net/company/newsfacts/fleet/aircraft.asp" TARGET=_blank>http://www.scandinavian.net/company/newsfacts/fleet/aircraft.asp Indtil for nylig optrådte den ellers her - så vidt jeg husker en B747-200F - Freighter, som udelukkende blev brugt til fragt. Mvh Thomas Nielsen
  10. Lyder ellers heftigt!! Hvis ikke det var en DC-9'er var det nok en MD-87. De er ikke særligt store - fløj selv i en Kbh.-Amsterdam for en måned siden, og troede først at det var en DC-9. Blev dog klogere, da jeg kiggede i "Emergency-folderen" i sædelommen - der står som regel, hvilken model det er! Mvh Thomas Nielsen
  11. Med mindre at ruten er nedlagt for nylig, så flyver SAS også København-Osaka med 767-300. Desuden læste jeg for nylig at en ny rute, København-Shanghai var på vej. Kan nogen bekræfte det? Mvh Thomas Nielsen
  12. Jeg vil gerne have fingre i Cadiz-sceneryet fra fsplanet.com - men hvordan søger man på det website?! Er det overhovedet muligt at finde filer der ikke er fra de seneste par dage? Kan Cadiz-sceneryet evt. findes andre steder? Har prøvet flightsim.com og avsim.com uden succes. Mvh Thomas Nielsen
  13. Her til aften var der et indslag om Concorden i TV-avisen på Danmarks Radio. Indslaget er på ca. 8 min. og kan ses her: http://inter04.dr.dk/cgi-bin/newton/tva_indslag/tvindexview.exe?id=26472"'>http://inter04.dr.dk/cgi-bin/newton/tva_indslag/tvindexview.exe?id=26472" TARGET=_blank>http://inter04.dr.dk/cgi-bin/newton/tva_indslag/tvindexview.exe?id=26472 For os der aldrig får råd til sådan en tur [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Med venlig hilsen Thomas Nielsen
  14. Hmm, det er en ret lige kamp hvad angår de bedste selskaber, jeg har rejst med: Emirates (Istanbul-Dubai-New Delhi med B727 og A300) var en af mine første flyveture og var uovertruffent: ualmindeligt venligt personale og dobbelt op på al spiritus (det blev udnyttet) - som i øvrigt var gratis. Skulle man ellers ikke tro hos et selskab fra en islamisk stat! Blev godt nok forsinket i Dubai pga. et uidentificeret stykke bagage - men blev budt på drikkevarer i ventetiden [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Air New Zealand (Auckland-Tonga-Samoa-Los Angeles-London Gatwick) var mindst lige så godt. Smilende og humoristisk personale og det bedste mad jeg endnu har fået på et fly! Og så var flyet hhv. 767-300 og 747-400 [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] At det var nogle eksotiske destinationer bidrager vel også lidt til min begejstring [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Air UK imponerede mig voldsomt ved at lave en CAT III landing i London Stansted med en sigtbarhed nær nul!! Kaptajnen informerede os om, at han lige lavede en auto-land med hands-off. Jeg kunne bogstaveligt ikke se landingsbanen før hjulene tog asfalten! Mærsk (man er vel lidt patriotisk) er også fint - god mad, venligt personale, danske aviser (dejligt, når man har været væk i 6 måneder [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]) og præcist! Det suverænt dårligste jeg har fløjet med er Sunways - som ikke eksisterer mere...København-Antalya. Flyet var 3 timer forsinket, nul benplads, kabinen i 757'eren var meget nedslidt og landingen i Kbh. var alt for hård taget i betragtning at vejret var perfekt! To dage efter gik selskabet konkurs - I wonder why?! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]
  15. København (Nørrebro), Danmark [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]
×
×
  • Opprett ny...