Per-kristian Jensen Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 IN ORDER TO AVOID RUNWAY INCURSIONS, BODOE MAIN AIR STATION HAS PLACED PHYSICAL BARRIERS ACROSS FOLLOWING TAXIWAY ENTRIES F AND G APPROX 75M SOUTH OF PARALLEL TAXIWAY YANKEE. BARRIERS WILL BE OPENED AND CLOSED IN ACCORDANCE WITH OPERATIONS. BARRIERES ARE NOT LIT. DURING HOURS OF DARKNESS, USE CAUTION. 12 JAN 14:30 UNTIL 12 JUL 12:00 ESTIMATED stemmer dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 ...ja, den er korrekt. Den er å lese ENBO/0020/05 IPPC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 okay. vil det da si at G og F er stengt med sånne porter som fjernes av vakter når de får beskjed om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 ...ja, det står det i NOTAM. "...accordance with operations"---- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Har du tenkt å utøve det på VATSIM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Åja,så det var den meldinga du ga meg under taxicleerance til rwy 25 i går.Må si jeg ikke skjønte mye av den. Tror dette ikke hører hjemme på Vatsim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Åja,så det var den meldinga du ga meg under taxicleerance til rwy 25 i går.Må si jeg ikke skjønte mye av den. Tror dette ikke hører hjemme på Vatsim. "As real it gets" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 også en timg till. Nytt holding point for Echo... Når du taxer på W mot E så er det vist nytt holding point rett før den svingen inn på Echo. Ønskelig og bruke real NOTAM's på VATSIM eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hvorfor ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Øyvin Sommer Skrevet 27. januar 2005 Members Del Skrevet 27. januar 2005 TAXIWAY ENTRIES F AND G APPROX 75M SOUTH OF PARALLEL TAXIWAY YANKEE Ta en titt på flyplasskartet og lokaliser hvor disse hinderene er. Som det står i Notam så er de lokalisert sør for taxiway Y. Dette er vel for å hindre at uønsket biltrafikk forviller seg inn på rullebanen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 ... noe som faktisk har skjedd før Men ja, å gi ATC med hensyn til NOTAMS er noe jeg har gjort før, men har bestandig sett an situasjonen (mange piloter, nye piloter etc etc..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 å? Taxebane F og G er IKKE sør for Yankee. De er på siden mot den sivile terminalen. Fly taxer via dem når de skal til 25. Hvis dette er for å stenge ute biler hvorfor er det i NOTAMen for flyene?!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Oh really? Fordi om det ikke står i sivil AIP så er nok F og G på sørsiden av Y også vil jeg tro! [image]http://img.photobucket.com/albums/v477/M609/barrier.jpg[/image] Om jeg ikke tar feil så brukes vel ikke området borte der så mye lenger av fly, og pga en del hendelser fly vs bil i Bodø, så er det sperret av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hvis dette er for å stenge ute biler hvorfor er det i NOTAMen for flyene?!? Hmm, fordi det faktisk taxer fly der også, selv om de ikke er så veldig sivile? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 For å forklare litt bedre for de som ikke vet det, så er ikke TWY sør av Y i Bodø kontrollert. (Ikke del av manøvreringsområde) Det ferdes til tider mye biler der, på vei til og fra diverse sheltere og hangarer. Samme sak på Bardufoss, der er alle TWY sør av banen (H,I,J,N,R,Q,X) ikke kontrollert. Siden vi fikk ett indre gjerde på Bardufoss, har vi ikke problemer med så mye uvedkommende på området, i Bodø er ikke ett slikt gjerde på plass ennå tror jeg. (Defor barriers) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Stemmer at det ikke er et slikt gjerde på plass i Bodø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.