Gå til innhold

Braathens fly har problemer!


Andreas Berge

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som synes at Dagbladet´s artikel er skrevet på en litt "merkelig måte"?

Jeg reagerte også på artikkelen i Dagbladet, dæven den var rart skrevet

(Dagbladet.no): SAS Braathensflyet på vei fra Alicante til Gardermoen landet i kveld trygt etter at signalene først viste at landingshjulene på flyet ikke foldet seg ut.
Om ikke det var rart skrevet så vet ikke jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle kanskje tro at det ikke var lampene (varsellysene), men mikrobryterne som fører strøm til lampene som hadde problemer? Eventuelt kabelfeil som førte til det samme? Jeg ser at man forklarer det med at det feil i lampene, men det er muligens "tabloid-versjonen"!

 

Du har nok kanskje rett i årsaksammenhengen her, samtidig som jeg nok vil hevde at det er mer korrekt av avisen å benytte det du kaller "tabloid-versjonen". Folk flest bryr seg nok lite om hva det var som tente lampene, enten det var defekte mikrobrytere, kabelbrudd eller om pærene var gått. Det som derimot nok har en viss interesse for leserne er at dette gjaldt indikatorene som forteller pilotene om landigshjula er nede og låste eller ei. ""

 

Er det bare meg som synes at Dagbladet´s artikel er skrevet på en litt "merkelig måte"?

Jeg reagerte også på artikkelen i Dagbladet, dæven den var rart skrevet

(Dagbladet.no): SAS Braathensflyet på vei fra Alicante til Gardermoen landet i kveld trygt etter at signalene først viste at landingshjulene på flyet ikke foldet seg ut.
Om ikke det var rart skrevet så vet ikke jeg.

 

Jeg for min del synes ikke at den setningen som gjengis ovenfor er spesielt rar i det hele tatt....... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok kanskje rett i årsaksammenhengen her, samtidig som jeg nok vil hevde at det er mer korrekt av avisen å benytte det du kaller "tabloid-versjonen". Folk flest bryr seg nok lite om hva det var som tente lampene, enten det var defekte mikrobrytere, kabelbrudd eller om pærene var gått. Det som derimot nok har en viss interesse for leserne er at dette gjaldt indikatorene som forteller pilotene om landigshjula er nede og låste eller ei. ""

 

Jeg er langt på vei enig. For mange detaljer forvirrer, og dessuten visste vel ingen på det tidspunktet hva som hadde tent varsellysene. Men folk flest kjenner jo til varsellamper fra biler: Oljetrykk, tenning osv.. Derfor ville jeg kanskje ha formulert det noe annerledes, f.eks. at man hadde fått signal om at noe var galt med landingshjula. "Noe galt med lampene" blir liksom litt ...vagt?

Men noen big deal er det ikke! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er muligens "tabloid-versjonen"!

 

Denne artikkelen er forsåvidt grei den! Finns verre eksempler på spekulativ journalistikk. Har allikevel alltid en følelse at det ligger noe uuttalt i alle artikler/meldinger som har med "flyproblemer" å gjøre. Som om de prøver å si "nå var flyselskapet heldig igjen, men neste gang... Ja da kan det gå skikkelig dritt!"

 

Trenger vi disse propaganda lignende meldingene for å stille vår morbide nysgjerrighet?

 

For det er neppe i "opplysningsøyemed" Tabloid pressen spyr ut meldinger om disse "nesten" nesten-ulykkene? Ribbet for meningsfylt fakta informasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...