Andreas Berge Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Braathens fly har problemer med landingshjul Link: VG.no og dagbladet.no EDIT: det gikk bra heldigvis! Det viste seg å være en feil med varslingslampene, og ikke med landingshjulene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten E. Jørpeland Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Oi oi det var ikke bra, ja men sånne ting skjer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Stene Bjørke Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Heldig det va bare lysene som var litt "klikk"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Man skulle kanskje tro at det ikke var lampene (varsellysene), men mikrobryterne som fører strøm til lampene som hadde problemer? Eventuelt kabelfeil som førte til det samme? Jeg ser at man forklarer det med at det feil i lampene, men det er muligens "tabloid-versjonen"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Er det bare meg som synes at Dagbladet´s artikel er skrevet på en litt "merkelig måte"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Er det bare meg som synes at Dagbladet´s artikel er skrevet på en litt "merkelig måte"? Jeg reagerte også på artikkelen i Dagbladet, dæven den var rart skrevet (Dagbladet.no): SAS Braathensflyet på vei fra Alicante til Gardermoen landet i kveld trygt etter at signalene først viste at landingshjulene på flyet ikke foldet seg ut. Om ikke det var rart skrevet så vet ikke jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Man skulle kanskje tro at det ikke var lampene (varsellysene), men mikrobryterne som fører strøm til lampene som hadde problemer? Eventuelt kabelfeil som førte til det samme? Jeg ser at man forklarer det med at det feil i lampene, men det er muligens "tabloid-versjonen"! Du har nok kanskje rett i årsaksammenhengen her, samtidig som jeg nok vil hevde at det er mer korrekt av avisen å benytte det du kaller "tabloid-versjonen". Folk flest bryr seg nok lite om hva det var som tente lampene, enten det var defekte mikrobrytere, kabelbrudd eller om pærene var gått. Det som derimot nok har en viss interesse for leserne er at dette gjaldt indikatorene som forteller pilotene om landigshjula er nede og låste eller ei. Er det bare meg som synes at Dagbladet´s artikel er skrevet på en litt "merkelig måte"? Jeg reagerte også på artikkelen i Dagbladet, dæven den var rart skrevet (Dagbladet.no): SAS Braathensflyet på vei fra Alicante til Gardermoen landet i kveld trygt etter at signalene først viste at landingshjulene på flyet ikke foldet seg ut. Om ikke det var rart skrevet så vet ikke jeg. Jeg for min del synes ikke at den setningen som gjengis ovenfor er spesielt rar i det hele tatt....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg tenkte mer på denne - Det er et fly som mangler signaler på at landingshjulene har foldet seg ut, opplyste informasjonssjef Jo Kobro til Dagbladet.no tidligere i kveld. edit: den var jo ikke rar i det hele tatt Jeg leste den kanske oppned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Er det bare meg som synes at Dagbladet´s artikel er skrevet på en litt "merkelig måte"? Man skulle tro at dette var satt sammen av flere sitater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du har nok kanskje rett i årsaksammenhengen her, samtidig som jeg nok vil hevde at det er mer korrekt av avisen å benytte det du kaller "tabloid-versjonen". Folk flest bryr seg nok lite om hva det var som tente lampene, enten det var defekte mikrobrytere, kabelbrudd eller om pærene var gått. Det som derimot nok har en viss interesse for leserne er at dette gjaldt indikatorene som forteller pilotene om landigshjula er nede og låste eller ei. Jeg er langt på vei enig. For mange detaljer forvirrer, og dessuten visste vel ingen på det tidspunktet hva som hadde tent varsellysene. Men folk flest kjenner jo til varsellamper fra biler: Oljetrykk, tenning osv.. Derfor ville jeg kanskje ha formulert det noe annerledes, f.eks. at man hadde fått signal om at noe var galt med landingshjula. "Noe galt med lampene" blir liksom litt ...vagt? Men noen big deal er det ikke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 men det er muligens "tabloid-versjonen"! Denne artikkelen er forsåvidt grei den! Finns verre eksempler på spekulativ journalistikk. Har allikevel alltid en følelse at det ligger noe uuttalt i alle artikler/meldinger som har med "flyproblemer" å gjøre. Som om de prøver å si "nå var flyselskapet heldig igjen, men neste gang... Ja da kan det gå skikkelig dritt!" Trenger vi disse propaganda lignende meldingene for å stille vår morbide nysgjerrighet? For det er neppe i "opplysningsøyemed" Tabloid pressen spyr ut meldinger om disse "nesten" nesten-ulykkene? Ribbet for meningsfylt fakta informasjon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.