Gå til innhold

ukjent fly på torp


Henrik Wagle

Anbefalte innlegg

Torsdag 7. okt så jeg en A319 i noe som lignet fryktelig på British Airways's farger (så det bare så vidt bakfra) komme inn for landing på rwy18. Så flyet ca 12:55 lokal, noe som trolig vil si at det landet 12:58 "". Dette er jo en heller uvanlig gjest på torp, så jeg lurte på om noen hadde noe mer info.

NB: halen var ikke "union jack" som vel egentlig er standard A319 hale hos BA. Men jeg er svært sikker på at det var en 319.

 

Senere samme dag, rundt kl 15 eller 16, kom en MyTravel A321 tett etterfulgt av en Britannia B738 også inn til Torp. Trodde charter sesongen var slutt 5. oktober på torp jeg? Noen bedre?

 

henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 7. okt så jeg en A319 i noe som lignet fryktelig på British Airways's farger (så det bare så vidt bakfra) komme inn for landing på rwy18. Så flyet ca 12:55 lokal, noe som trolig vil si at det landet 12:58 "". Dette er jo en heller uvanlig gjest på torp, så jeg lurte på om noen hadde noe mer info.

NB: halen var ikke "union jack" som vel egentlig er standard A319 hale hos BA. Men jeg er svært sikker på at det var en 319.

 

Har ikke hørt noe om at BA har vært på Torp i det siste, men det er jo ingen umulighet. Tror jeg ville ha hørt om det dog, siden jeg var på jobb senere samme dag. Det skal nevnes at Sun Air of Scandinavia har vært på Torp noen ganger i det siste, og de flyr i BA-farger, men da med ATP, ikke A319.

 

Når det er nevnt, så kan jeg ikke finne bilder av en BA A319 uten Union Jack, så det er nok ikke en BA-maskin du har sett, eller så var det ikke en A319...

 

Senere samme dag, rundt kl 15 eller 16, kom en MyTravel A321 tett etterfulgt av en Britannia B738 også inn til Torp. Trodde charter sesongen var slutt 5. oktober på torp jeg? Noen bedre?

 

henrik

 

Sommer-charterene ble avsluttet på Torsdag, og de to flyene du nevner dro fra Torp uten pax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A319 registrert 9ACTH, kom fra Split [Kastel], Croatia (SPU / LDSP) og landet på Torp 10:58UTC

 

Raskt søk på Google viser Croatia Airlines som stemmer bra med callsign CTN1842

 

På Croatia Airlines Virtual fant jeg et bilde av flyet: http://www.avsim.com/hangar/air/ctnvirt/319cth1.jpg

 

Airliners.net har muligens men de søyt over mye trafikk så de får slippe credit denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...