Gå til innhold

SID og STAR


Martin Svarstad

Anbefalte innlegg

Vil du ha kart for hele Norge som er up to date hele tiden.Ville jeg gått for Aip Norge cd eller papir vers.Jeg har selv Aip cd vers og er meget tilfreds med den ""Du spør om det er noen som har kjøpt Pmdg sin 737Ng,så vil jeg nesten tro at 80% av de som flyr aktivt 737Ng her inne har kjøpt den..Anbefales virkelig ""

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lurer på hvor jeg kan få kjøpt kart for hele norge.

Vil ha de på papir, helst i A5.

De kartene jeg helst vil ha er vell Sid og star, og sånne kart som ILS/NDB/VOR Kart for runwayene til alle flyplassene. . . ""

 

Har fått meg en del kart her, har alle kartenen for sverige, Sveits, UK, tyrkia, frankrike, hellas, finland, polen, spania, morocco og irland + litt diverse.

Vell og merke alle de plassene som Sas/Braathens flyr til.

 

Hvis jeg plusser på alle destinasjonene i Norge som Sas Og Braathens flyr til så har jeg en hel "Sas Manual" som det kalles.

 

Men som sagt, så mangler jeg for norge, har bare noen for torp og to for gardermoen. og det er jo norge jeg flyver mest i så ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.nakshop.no selger en god del kart, kjøpte selv AIP Norge rett etter komfirmasjonen min, det er vel 3 år siden eller noe slikt og har betalt den årlige regningen for oppdateringer. Først i år gikk jeg over til CD-format (kartene i pdf-format da "") og er veldig fornøyd.

 

Du sier A5 format, AIP Norge er så vidt jeg vet kun A4, eller?

 

I AIP Norge får du alt av kart, SID, STAR, ILS, VOR/DME osv.. inkl. Enroute-kart for nedre og øvre luftrom, "Area chart" for Stavanger, Værnes, Gardermoen, Bodø, Helgeland og sikkert noen jeg har glemt av nå, kart som viser lavflygningsområdene til forsvaret, eller noe slikt, osv... Er ingen kart jeg savner for å si det slik.. Ja, også er det jo bakke kart, docking-charts osv i tillegg, + en god del papirer med telefon-nummer, adresser, åpningstider osv for de forskjellige flyplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyeste fra Norge..?Dette stemmer ikke med de Norske kartene jeg har funnet på Eurocontrol!Her ligger det mye gammelt..men selfølgelig er det jo nye kart der og ""

 

Tviler veldig på at du finner noe nyere utgave eller nyere revisjon noe annet sted enn hos Eurocontrol. Eurocontrol er pålagt å ha den nyeste utgaven online kontinuerlig.

 

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig det..Da er det nok de som er trege med å oppdatere i såfall..?

 

Jeg har ikke klart å finne noen "utgåtte" av noen de kartene Eurocontrol har, men har du, så kan du jo sende dem en mail?

 

For de som ligger på siden dems er prikk lik den lista over kart som er med i AIP permen du får kjøpt hos Nakshop men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...