Gå til innhold

Flyselskap på VatSim


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

Hvis jeg bruker callsign "SAS551", så kommer det opp logoen til sas i servinfo hvis jeg sjekker mitt eget navn, meeeeeeeen hvor mange forskjellige logoer har egentlig VatSim på lager for de forskjellige flyselskapene?? ""

 

Finnes det også en side der man kan se hva Callsignet man skal bruke blir? Feks. Scandianvian Airlines=SAS Norwegian=NAS osv. osv.

 

Skulle gjerne hatt en oversikt over dette.

 

Takker for svar. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Det er servinfo som har alle logoene på lager, om du titter i mappa "Logos" i servinfo mappa di finn du alle logoane der.

 

Sjølv har eg lagt til NAX - Norwegian (NOR SHUTTLE) i servinfo sånn at den blir korrekt.

 

 

Innad i servinfo har du og funksjon som finner opp icao, callsign, flyplass navn osv... på menyen TOOLS->ICAO codes

Der kan du søke opp alt mulig:) veldig nyttig om du foreks sitt som atc og ikkje huskar kva flyplass kvar enkelt icao er "" Du har og ICAO knappen oppe til venstre i programmet, ser ut som ein A.

 

Her er ein link der du også kan finne flyselskap osv.:

Airline codes

 

Beklager for sånt eit rotete svar ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen Jan Tore. ""

 

Jeg sitter å fikler litt her med SB og Servinfo.

Som du ser på bildet her, så prøver jeg å få det til å stå "BusyBee Fokker-27" i steden for "Fairchild: Frendship F27-F227 osv. osv. osv.

 

Har forandret ICAO fila i SB og skrivd inn "BusyBee Fokker 27" osv., men fortsatt kommer det opp Fairchild ""

[image]http://home.online.no/~toapaul/sr.jpg[/image]

Er det noe mere enn den jeg skal forandre? Når jeg skal velge fly i SB når jeg filer en FP, så kommer det opp BusyBee ifra listen så der stemmer det.

 

Jeg prøver også å få opp logoen til BusyBee i Servinfo.

Fant en logo. Gjorde den om til BMP og navnet den "BUS"

Logget meg på som "BUS36", men bildet kom ikke frem. ""

 

Har du eller noen av dere noen tips på dette problemet?

 

PS: La også inn "BUS:N/A:Busybee: IATA=LN:PILOT::::::::-" i Airlines.iva fila i Servinfo-mappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Servinfo.DAT må du finne denne linja:

"F27\\Fairchild: Friendship F27-F227 Troopship-Maritime-Firefighter\\2TL330003000" Anbefaler edit(rediger) og søk...

Om du endrer den til foreks "Fokker 27" så kommer det opp på flytype i SI.

 

For å få servinfo til å vise flyselskap:

I [Airlines] seksjonen i servinfo.dat legg du til denne leinja:

"BUS\\BS\\Busy Bee Of Norway\\Bussybee\\/\\1"

 

Om eg ikkje huksar heilt feil:

Om du har lagra bmp fila som enten BUS eller BS(helst BUS) så skal logoen komme fram etter at du la til den linja i airlines delen.

 

Lykke til!

 

Om du ikkje for logoen inn i si, så kan du sende den til meg på msn jantelova^a^hotmail.com så skal eg sjå om eg får den inn ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...