Gå til innhold

Vær og Vatsim...hmmm


Stein-Ove Rud

Anbefalte innlegg

Fløy en tur i kveld ENGM-ENBR og retur, utafor vinduet mitt regner og blåser, har gjort det i hele kveld, bosted, ja, ligger vel sånn rett i løypa Innbound RW19R, rett syd (3-4 miles) for MSK, men i simmen var det nesten ingen skyer og oppholdsvær med bare litt vind..... ""

 

Noen som vet? Og kanskje komma med en vettug forklaring... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig METAR var utdatert, hender ofte at METAR henger igjen noen dager, så det er mulig du fikk gårsdagens..

Men du skal heller ikke se bort i fra at simmen din og SB ikke er helt venner, hvis du misstenker at været ikke er rett ifølge MEATAR så skriv .wx ICAO så får du været på den aktuelle flyplassen, f.eks .wx ENBR .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Start FSUIPC når FS er i gang og velg arkfanen Clouds.

På høyre side har dere en avkrysningsboks som heter Generate rain/Snow automatically.

Hvis det er kryss i denne, så skal det også komme regn ved å bruke Vatsimværet!

Det er bare å søke litt "" Men jeg har ikke fått det til uansett da """"""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen problem å bruke Active Sky når man flyr online på Vatsim.

Man må bare huske på og krysse av for at Active Sky skal hente været fra Vatsim sine servere

 

Helt korrekt.. det er akkurat det jeg gjør. Så til dere som bruker Active Sky 2004 og flyger på Vatsim.. Husk å kryss av på Vatsim Online Weather på optionsmenyen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start FSUIPC når FS er i gang og velg arkfanen Clouds.

På høyre side har dere en avkrysningsboks som heter Generate rain/Snow automatically.

Hvis det er kryss i denne, så skal det også komme regn ved å bruke Vatsimværet!

Det er bare å søke litt "" Men jeg har ikke fått det til uansett da """"""""

Rykter og egen erfaring tilsier at det kun faller nedbør når det er overcast, altså OVC..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som bruker Active Sky 2004 og flyger på Vatsim.. Husk å kryss av på Vatsim Online Weather på optionsmenyen :-)

 

Skal krysse av online updates også under options, eller skal active sky hente inn metar fra vatsim uten den eller.no? Får ikke alt til å helt stemme... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...