Stein-Ove Rud Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Fløy en tur i kveld ENGM-ENBR og retur, utafor vinduet mitt regner og blåser, har gjort det i hele kveld, bosted, ja, ligger vel sånn rett i løypa Innbound RW19R, rett syd (3-4 miles) for MSK, men i simmen var det nesten ingen skyer og oppholdsvær med bare litt vind..... Noen som vet? Og kanskje komma med en vettug forklaring... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Mulig METAR var utdatert, hender ofte at METAR henger igjen noen dager, så det er mulig du fikk gårsdagens.. Men du skal heller ikke se bort i fra at simmen din og SB ikke er helt venner, hvis du misstenker at været ikke er rett ifølge MEATAR så skriv .wx ICAO så får du været på den aktuelle flyplassen, f.eks .wx ENBR . Siter
Odd Ivar Torset Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 hmm pussie greier. Det regna som bare det på approachen til Oslo med meg i kveld isåfall.. men nå bruker jeg Active Sky 2004 da. Det er en Stor forskjell på det og vatsimværet. Jeg skrur av Real World Weather i SB og bruker Active Sky Online været der i steden. Har vert veldig fornøgd med det :-). Siter
Hans Olav Sørensen Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Vær oppmerksom på at når dere flyr online med ATC tilstede, så bruk RWW i SB istedet for Active sky. Det kan til tider skille mye mellom disse enkelte ganger, og ATC bruker RWW. Forøvrig vil jeg anbefale at dere sjekker at alt er riktig avkrysset i FSUIPC når dere bruker RWW! Siter
Gjest A. H. Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Fins vel ingen FIX for å få til regn med SB RWW? Står at det regner i METAR men ikke en dråpe å se... Siter
Geir G Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Start FSUIPC når FS er i gang og velg arkfanen Clouds. På høyre side har dere en avkrysningsboks som heter Generate rain/Snow automatically. Hvis det er kryss i denne, så skal det også komme regn ved å bruke Vatsimværet! Det er bare å søke litt Men jeg har ikke fått det til uansett da Siter
Members Øyvin Sommer Skrevet 14. september 2004 Members Skrevet 14. september 2004 Det er ingen problem å bruke Active Sky når man flyr online på Vatsim. Man må bare huske på og krysse av for at Active Sky skal hente været fra Vatsim sine servere. Da vil man få samme metarene som ATC har. Siter
Odd Ivar Torset Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Det er ingen problem å bruke Active Sky når man flyr online på Vatsim. Man må bare huske på og krysse av for at Active Sky skal hente været fra Vatsim sine servere Helt korrekt.. det er akkurat det jeg gjør. Så til dere som bruker Active Sky 2004 og flyger på Vatsim.. Husk å kryss av på Vatsim Online Weather på optionsmenyen :-) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Start FSUIPC når FS er i gang og velg arkfanen Clouds. På høyre side har dere en avkrysningsboks som heter Generate rain/Snow automatically. Hvis det er kryss i denne, så skal det også komme regn ved å bruke Vatsimværet! Det er bare å søke litt Men jeg har ikke fått det til uansett da Rykter og egen erfaring tilsier at det kun faller nedbør når det er overcast, altså OVC.. Siter
Gjest A. H. Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Til dere som bruker Active Sky 2004 og flyger på Vatsim.. Husk å kryss av på Vatsim Online Weather på optionsmenyen :-) Skal krysse av online updates også under options, eller skal active sky hente inn metar fra vatsim uten den eller.no? Får ikke alt til å helt stemme... Siter
Odd Ivar Torset Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Skal krysse av online updates også under options, eller skal active sky hente inn metar fra vatsim uten den eller.no? Får ikke alt til å helt stemme... Online Updates har ingenting med været å gjøre. Den søker bare etter tilgjengelige oppdateringer for Active Sky programmet, så den kan bare stå på :-). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.