Gå til innhold

Balanserorene for følsomme


Ådne Lie

Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg CH sin beste fly stikke i forrige uke, og har flydd litt med den. Men igår så merket jeg at det er umulig å fly. Balanse rorene er for følsomme, slik at jeg flyet går fra side til side bare jeg ser hardt nok på stikka. Har prøvd å kalibrere, men uten hell. Og stilt på Sensitivy og Null sone. Ingen hell der heller.

 

Noen adre som har hatt samme problem. Det gjelder for alle flytyper. Er det noen utvei, utenom å re innstallere Windows eller FS?

 

Noen gode forslag?? Slik som det er nå, er det helt for gale. Helt umulig å fly """".

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kalibrer yoken slik at den virker over ett mindre område. Hvis det er snakk om bare noen få fly, kan du prøve å justere sensitivity for den aksen under flight tuning i aircraft.cfg.

 

Men... Gir du fullt utslag på stikka eller rudder i en virkelig C172, kan jeg love deg det blir action - den er mye mer følsom enn du kanskje skulle tro. Er du sikker på at det er stikka's input som er feil, og ikke du som har vendt deg til ett feil utslag på den gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Gir du fullt utslag på stikka eller rudder i en virkelig C172, kan jeg love deg det blir action - den er mye mer følsom enn du kanskje skulle tro.

 

Jeg har PPL og en del timer så jeg vet hvordan det er irl, men Fs har alltid vært overfølsom med alle stikker jeg har prøvd, men skal prøve å kalibrere med mindre utslag ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både pedaler og yoke fra CH, men hos meg fungerer det helt perfekt. Hos meg var det bare å plugge inn og så virket det. Jeg foretok en ny kallibrering bare for å finstille litt, selv om det egentlig ikke var nødvendig. Det problemet dere har er ikke normalt. Det skal virke helt fint uten å kallibrere. Går ut i fra at dere har winXP og servicepakke 1 installert? Hvis ikke så prøv å oppdater.

Det skal faktisk være mye lettere å fly med Yoken enn med vanlig stikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan absolutt være noe galt med den. Vi kjøpte to hvor bare den ene funka som den skulle, og i ettertid har også pedalene "gitt opp" (rudder gir fullt utslag på brems).

 

Sjekk i startmenyen/settings/game controllers, om utslagene blir som de skal være der. Har en mistanke om at de ikke er det hvis rorene "skjelver".

 

Flight tuning section i aircraft.cfg kan se slik ut. Default er alle=1. Kan legges til hvis den mangler.

[flight_tuning]
parasite_drag_scalar   = 0.92
induced_drag_scalar    = 1.0
elevator_effectiveness = 0.6
aileron_effectiveness  = 1.0
rudder_effectiveness   = 1.0
pitch_stability        = 1.0
roll_stability         = 1.0
yaw_stability          = 1.0
elevator_trim_effectiveness = 1.0
aileron_trim_effectiveness  = 0.210
rudder_trim_effectiveness   = 0.230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problemet med CH til jeg kom på at jeg også hadde en Sidewinder tilkoblet. Noen ganger ser det ut til at det oppstår en konflikt mellom dem. Spesielt hvis Yoken ikke har stått rett under oppstart. Nesten som om de påvirker hverandre i utslagene...

Når det oppstår må jeg ta ut/sette inn Sidewinder'en og så fungerer det bare helf flott...

Har du en Yoke koblet til kan det være den ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...