Gå til innhold

Utrolige episoder i fly


mwalther

Anbefalte innlegg

Heisann...

Noen av dere her som vet om noen utrolige ting som har skjedd med fly...og så har alt gått bra. Jeg tenker på slike ting som at deler av taket har falt av....og så har flyet landet helt trygt.

Trenger noen slike ting til noe jeg skriver [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Håper på mange rare, men 100% alvorlige svar.

Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

SAS flyhistorisk museum kan dokumentere en utrolig hendelse for mange år siden, - jeg mener å huske det var en DC-7C som var innblandet.

Under landing i Stockholm kom flyet for lavt under innflygingen og subbet furuskogen utenfor flyplassen i banens rettning.

Da flyteknikeren etter landing gikk rundt flyet for inspeksjon, fant han til sin store forundring rester av en furustamme i vingeforkanten. Vingeforkanten var trykket inn og deformert rundt furustammen som satt fast.

Hendelsen er grundig dokumentert med tekst og bilder samt furustammen som er bevart og satt på sokkel. Utrolig at flyet ikke gikk i bakken, hvis jeg husker rett var diameteren ca.15-20cm!!

Jeg kan sjekke alle detaljer for deg og om mulig kan jeg ordne et besøk for deg på omtalte museum, - hvis det er av interresse da?

Med vennlig hilsen

Fred

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette fra en venninne som er flyvertinne i SAS, og hun påstår det er sant:

En passasjer hadde klart å få med seg katten sin inn i cabinen, og midt under turen klarer kattekreket,fullstendig vill av panikk å komme seg ut av bag'en. Den hopper med fæle hyl fremover på seteryggene, og lander på alle fire og med skarpe klør i huet til en forretningsmann, som sitter med Dagens Næringsliv og aner fred og ingen fare. Fyren får sjokk, og "mister kontroll over tarm-funksjonen", for å si det pent. Han "gjør i buksa", kort og godt! Folk blir rimligvis en smule uvel, masse skrik og spetakkel, og det ender med at kapteinen finner en svær, svart søppelsekk og får stappa fyren nedi. Han blir trilla av flyet i rullestol, full av skam, og ikke lite ublid på katter, SAS, og katte-eiere!!

Guffent!!!

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...