Gå til innhold

FMC...... rwy i bruk?


Ole Helberg

Anbefalte innlegg

Hvordan legger dere opp landingen...... her er et eks.

Hvis jeg legger inn en tur fra engm til egll. Jeg legger inn det som skal i FMC og tar av.

Men problemet er at jeg ikke vet hvilken rwy som er i bruk på egll. hav gjør dere? Jeg kan jo stille inn vind på egll som gjør at jeg kan anta hvilken bane de bruker...

Jeg klarer å endre fmc til ny rwy, men det blir litt kaotisk og lite struktur over det hele siden atc kommer så seint inn i bildet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I virkeligheten og på VATSIM får du beskjed i god tid med "expect xxx (STAR) approach for rwyxx" slik at du får tid til å programmere FMC. Vet ikke helt hvordan det foregår "virtuelt" i FS9 da jeg nettopp har installert den, men regner med du bare blir vektorert inn til ILS? Har i alle fall aldri opplevd å måtte fly en SID eller STAR etter instruksjoner fra simmens ATC.

 

Men flyr du offline så kan du jo velge vindretning selv og dermed også hvilken rwy som er aktiv. Men som sagt, jeg er helt fersk på FS9 så det er mulig det har skjedd forbedringer her etter FS2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...