Gå til innhold

Flydd solo


Arild Oldervoll

Anbefalte innlegg

Ja, da var min tur kommet til å fly min første solotur!

Seilflyklubben var på Bømoen i helgen og selv om det ikke var det beste været fikk jeg en del starter og ble klar til solo i går og fikk meg to soloturer. En utrolig artig opplevelse som bare må prøves for de som ikke har opplved det enda.

 

Dåpen har jeg ikke fått enda, som i vår klubb vanligvis betyr en tur i elven på Voss ""

 

Fløy forøvrig en K-7, men går snart over på K-8 som er en enseter med ellers ganske like egenskaper som K-7'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

 

Nei, jeg trengte ikke snu meg, merket at all kjeftingen fra baksetet var vekke "". Fikk meg to soloturer i går, og det er litt av en opplevelse å fly solo, men jeg var mest nervøs FØR solo-turen. Når jeg kom litt opp i slepet skjønte jeg at dette ikke var så mye mer enn en vanlig tur og skulle bare gjøre alt som normalt. Men under innflyging var faktisk ikke alt som normalt, jeg fikk synk på 3-4 m/s, noe som gjorde at jeg måtte gjøre omvendt av det jeg hadde gjort på turene med instruktør. Hadde trent på å lage vide innflyginger, men her måtte jeg kutte inn på base (hvor synket kom) og jeg fikk en relativt kort finale. På 2. solotur brukte jeg ikke brems før de siste 30 meterene da jeg brukte litt brems. Men begge landingene var i vertfall merkelandinger, og jeg ser veldig frem til neste helg da jeg skal fly mer, ta utsjekk på K-8 og fly litt lengre vekk fra plassen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...