Gå til innhold

Angående streaming av ATC...


Thomas Lorentzen

Anbefalte innlegg

Prøver å få satt opp en live stream av ATC som dekker Gardermoen Approach begge sectorer, Director, TWR og controll EAST, men ett lite hinder.

 

Har ADSL router som deler oppkoblingen på 2stk PC'er. Jeg har lagt inn påkrevd Winamp versjon 2 (Faktisk), Shoutcast SERVER og Source plugin for Winamp.

 

I følge Source i Winamp så transmitter jeg nå ATC på følgende IP:

 

http://192.168.0.198:8000/listen.pls

 

Problemet er ett annenparten (lytterne) ikke kommer inn på denne IPen..

 

Alt av firewall er avslått i XP, men tror routern er en liten djevel her.. Noen som har glupe forslag på løsning? - Routern er en DI-LINK 704P Ethernet Router.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter "NAT"-delen. Der skal du kunne route port-ranger til lan-IPer.

 

Ingen NAT alternativer på min router - jeg har følgende:

 

Virtual Server (Virtual Server is used to allow Internet users access to LAN services)

 

Application (Special Application is used to run applications that require multiple connections.)

 

Filter (Filters are used to allow or deny LAN users from accessing the Internet)

 

SNMP (Use Simple Network Management Protocol(SNMP) for DI-704P management purposes)

 

DDNS (Use Dynamic DNS if you want to use your DDNS account

Routing)

 

DMZ (DMZ(Demilitarized Zone) is used to allow a single computer on the LAN to be exposed to the Internet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virtual Server (Virtual Server is used to allow Internet users access to LAN services)

Her må du legge inn "Service port" 8000 til "Server IP" 192.168.0.*(maskina di) og enable den.

 

Det er gjort, når jeg nå henter Min IP på adressen over, og prøver å koble meg til den i Shoutcast Source så finner den ikke IP'en.. så vi er like langt ""

 

Edit: Ifølge Shoutcast Support forum skal det fungere på følgende adresse

 

http://192.168.0.198:8000/listen.pls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du prøvar å kople deg til på det lokale nettverket må du bruke lokal IP.

Men når andre utanfrå koplar seg til må dei bruke ekstern IP.

Det som kan skape problem er at på det lokale nettet er det ADSL-modemet som får den eksterne IPen og dermed så vert ikkje denne ruta tilbake til rette maskina.

 

Hadde også dette problemet sjølv ei stund, eg måtte kople ut ruter funksjonen i ADSL-modemet for å få dette til å virke lokalt.

Eksternt skal dette virke fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...