Johannes Winther Farstad Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Her kan dere poste historier om den gangen dere hadde en fin flytur som var godt planlagt foran dere...helt til pc'en klikket! opplevde nettop det i Bodø..Skulle til Værnes og hadde plottet inn en fin rute, og hadde tenkt meg dit med pizza i munnen så fikk jeg den flotteste meldinga en pc har å by på... "Microsoft flightsimulator has encountered a problem and needs to close" da raste det noen nordnorske gloser igjennom hodet mitt! håper flere har artige historier (Ikke det at denne var så hysterisk). Siter
Martin Foss Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Poster en liten selvopplevd historie. Skulle fly fra Bergen til Oslo, og sto parkert på Flesland, og hadde lite fuel i tankene. Planen min var og lage en flightplan, og deretter fuele opp i henhold til estimated fuel burn på navlog. Dette klarte jeg selvfølgelig å glemme. På vei ut fra rw35, stopper plutselig motorene, og jeg fikk en ukontrollert nødlanding nord for ENBR Da jeg skulle prøve samme turen igjen, husket jeg selvfølgelig å fuele opp. Est. burn var ca 3700 pund fuel, og jeg fylte en god del mer. Det ble take-off, og svingte mot SIG via SOPAR. Det jeg fant ut, var at jeg brukte betydelig mer fuel enn det som var beregnet, da flighten stort sett bestod av climb og descent. Måtte til og med *kremtkremtetterfylleiluftakremtkremt* for å være sikker på å komme fram. Jeg begynte å nærme meg, og ble dirigert inn til ILS på 19R. På grunnav en autopilot som ikke ville følge glideslope, valgte jeg å ta missed approach. Tenkte at jeg har vel nok fuel til en go-around. det hadde jeg ikke..... På Final Approach stoppet motorene igjen. Etterfylte som en helt, og trukket Ctrl+E, men til ingen nytte. Havnet på bakken nord for rullebanen Moralen er: Ha alltid med litt ekstra fuel.... Og hvorfor, får du beskjeden: "Scandinavian XXX, contact Ground on XXX.XX" Når flyet ditt ligger og brenner?? Det er ATC'en sin det.... Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Og hvorfor, får du beskjeden: "Scandinavian XXX, contact Ground on XXX.XX" Når flyet ditt ligger og brenner?? Det er ATC'en sin det.... Ja er det ikke klart nok at du allerede har kontakt med ground. Siter
Johannes Winther Farstad Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 heheheh...sykt... jah..ATC i fs kan ofte være svært så blondinefaktorisert. Siter
Aleksander Rønning Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Jeg sliter for tiden med en ikke helt frisk strømforsyning. Den skal såklart byttes ut. Det hender, når jeg sitter å flyr, at hvis belastninga blir for høy, at dataen restarter seg selv. Da kommer det noen fine gloser fra denne kanten som ikke egner seg på trykk Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Jeg skulle flr Milano-Gibraltar i går. Gom til Malaga og hadde etter to timers flying gått ned til 6000ft. Vakker utsikt om kvelden der, og den fine lyden fra 747-400en som seilte bortover mot gibraltar. Plutselig fikke jeg beskjed om at microsomft oppdaget ett problem og jeg måtte reboote. Fikk ikke lagra flighten for fs klikka. Rare gloser oppgaget jeg, ja Og det var bare 5min igjen av flighten jeg hadde gledet meg sånn til å gjøre ferdig Siter
Johannes Winther Farstad Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 hehe....jah...hadde ikke de gutta som skulle fly til hong kong, eller sydney problemer også? måtte fly 4 timer manuelt? haha...det tar nesten kaka det som er bittert, er når slike ting skjer online Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.