Gå til innhold

Groupflight til Manchester med Gutta på Tur!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Da var det bestemt, Lørdag 26. Juni flyr Gutta På Tur til Manchester.

Denne turen er for alle VATSIM piloter som ønsker med, både medlemmer og ikke medlemmer!

Grunnen til at vi valgte Manchester (EGCC) er fordi det denne dagen skal holdes en event der.

En gruppe med piloter fra Amerika flyr over Atlanteren, og jeg synes vi skulle ta nytte av at ATC stiller nesten fulltallig der..

 

Flightplan:

Departure: Gardermoen (ENGM)

Arrival: Manchester (EGCC)

 

ETD: 1745 UTC - 1945 Local

ETE: 1h 45min

ETA: 1930 UTC - 2130 Local (2230 Norsk tid)

 

ENGM SID SOTIR UP600 ZOL UM89 RIVOT UM82 ROBEM UP16 NEW STAR EGCC

 

Dist: 620 NM

Active flightlevels: 280, 300, 320, 340, 360, 380 and 400.

 

Jeg vil fly retur samme kveld, ca. 30 minutter etter annkomst i Manchester.

Regner med at det ikke vil være noe problem å skaffe ATC i Norge.

Det hadde vært veldig greit om vi prøvde å møte opp ca. 30 minutter før avgang.

 

Jeg håper at så mange som mulig blir med på denne groupflighten, som selvfølgelig vil foregå på VATSIM!

Velkommen skal dere være! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt nyttig informasjon ang. flyturen til Manchester på Lørdag!

 

Det kan være svært nyttig å sette seg inn i prosedyrene og reglene i det engelske luftrommet, man finner mye nyttig på VATSIM-UK sine hjemmesider.

Går en litt dypere inn på hjemmesidene finner man Manchester Aera Control Center (MACC) sine sider, mye nyttig å hente ut derifra også.

Litt nyttig informasjon om selve Manchester flyplass er også greit å ta med seg når man skal fly i et stressende miljø, slik at man har det meste klart på forhånd.

Flyplassen har som de fleste SID og STAR prossedyrer, i tillegg til andre prossedyrer under forskjellige kontrollområder.

Kart er en meget viktig ting å ha, derfor kan du hente kart for Manchester (EGCC) ved å registrere deg på denne siden , tjenesten er gratis!

Lyktes ikke å finne noe scenery for Manchester for FS2004 som var freeware, men Simflyers Manchester EGCC annbefales på det sterkeste!

Har lenge brukt dette sceneryet og er svært fornøyd, men kanskje en litt mer lønnsom investering om man flyr ofte til Manchester, ikke bare for en lørdags kveld?

Da håper jeg at så mange som mulig stiller opp, har en følese på at dette kan bli en meget hyggelig tur! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare noen timer igjen til vi skal dra til Manchester.

Jeg skal bare sette meg litt i godstolen å slappe av etter min tur/retur Sardinia, før jeg går opp på briefing rommet hvor jeg håper å se mange av dere for å vise britene at vi er meget aktive! ""

 

Regner med at jeg tar retur til Gardermoen ca. 30 min etter annkomst i Manchester, og dette er et forslag til flightplan som vi kan bruke, for dere som ønsker å være med tilbake!

 

EGCC SID POL UP17 TIPTA UM82 RIVOT UM89 ZOL UP600 SOTIR UZ16 SIG STAR ENGM

 

Da sees vi på briefing rommet om noen strakser! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ikke lenge til vi skal lande i Manchester, men desverre var det skuffende oppmøte!

Kun fire fly tok turen, mye mindre enn det jeg hadde forventet, ikke akkurat oppløftende til å arrangere en slik tur igjen, men vi får se.

Det blir ingen retur på meg eller Sondre i dag, Julian flyr tilbake men jeg og Sondre tar det i morgen ettermiddag for å lande under flyin'et.

Men la oss håpe at det blir litt bedre oppmøte i morgen!

Takk til de som ble med i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dette var en veldig hygelig tur, satt for det meste og lo av Julian som satt under bordet og mekka. Fy sinsykt bra !! Det er ikke lett å få det til å stemme, men når man først får det til så blir det morro igjen se. Slet med det i lang tid, mekke mekke mekke svette svette skrike banne og slå i bord og alt, mekke svette og bli forbanna får ikke sove mekke mekke skrike og være pist off juble og simme værre når det fungerer + en del re-starter av PCèn. Lykke til!

 

Anbefaler å være med på disse turene, sitter og gosnakker på voice hele veien og ler og har det riktig gøy, men husk du må stille voicen perle før du bli med !

 

Ledde mye av han vestlendingen også, skjønte ikke bæret av det han sa, og når han sa noe som jeg prøvde å finne ut av hva var så satt jeg og lo og lo så mor kom inn og lurte på hva jeg drev med svarte da at det var en Julian og en fra vestlandet som snakka og rota værre, og en som hette Ivar som bare preka dritt, nei sinsykt morro dette. Gleder meg til i morra.

 

 

PS: Kom og fly i norge i morra, kommer til å bli en av de beste flyina i senere tid !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at det kom mye dritt fra den aktive kjeften min i går, hadde nok tilbragt litt mange timer foran simulatoren, rastløshet kalles det, men gøy var det. ""

Synd at turen var så kort, somregeler så er det non-stop bullshit prat hele veien, og det kan jo bli artig når man flyr til steder som Madeira.. Rundt 5 timer enroute. ""

Sondre, godt at du kom med en annbefaling, kanskje det får åpnet øynene til folk. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ikke lenge til vi skal lande i Manchester, men desverre var det skuffende oppmøte!

Kun fire fly tok turen, mye mindre enn det jeg hadde forventet, ikke akkurat oppløftende til å arrangere en slik tur igjen, men vi får se.

Det blir ingen retur på meg eller Sondre i dag, Julian flyr tilbake men jeg og Sondre tar det i morgen ettermiddag for å lande under flyin'et.

Men la oss håpe at det blir litt bedre oppmøte i morgen!

Takk til de som ble med i dag!

når drar vi fra EGCC?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble passasjer på SK1538 som tok av fra Manchester klokken 10:25 i dag tidlig.

Det ble bestemt at flyet jeg skulle fly senere i dag måtte brukes på en annen rute i mellomtiden og derfor ble også noen nye piloter tildelt oppgaven å fly ruten Manchester - Oslo i ettermiddag.

Men jeg ble satt opp på SK1370 til Værnes, og er enroute i dette øyeblikk. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...