Werner Rafteseth Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Heisann! Får ikke AVC til å funke "could not join selected adress" - hvilken server skal jeg bruke her? Litt kjedelig å fly uten voice... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 tja servern/kanalen legges til automatisk når du klikker på en aktiv controller i ATC List i SB. I Norge bruker vi som regel rw.avsim.net som server.. Hvis dette ikke hjelper så sjekk om du har en brannmur som står på den aktive porten, eller spør ATC evt. om han/hun kan skifte voice server. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Ok, takker, skal teste nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Ok, da klarte jeg å connecte.. men det var ikke så mange inne på vatsim, fikk ikke testa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Det må da alltid være en eller annen pålogget VATSIM et eller annet sted i verden . Er det ingen i Norge, så får du i alle fall opp Unicom og kan ta en radiosjekk der. Hører stadig vekk at fly ber om sjekk av kommunikasjonen, og får umiddlelbart svar tilbake. Så det burde ikke være noe problem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg kommer meg på en måte ikke inn.. noen som har link til den tutorial'en? Det står at jeg er koblet til, men jeg finnen bla. ikke ENOS_V_CTR som det står her på fs.no inne i SB... og når jeg skriver inn f.eks. rw.avsim.net/unicom finner jeg masse brukere, men når jeg prøver en radiocheck svarer ingen.. hører meg selv i headset, men kanskje ikke nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Har du tatt sjekk av AVC, dvs at den først tester bakgrunnstøy og så lar deg si noe, for så å avspille det? Tror det er på andre "flipen" i AVC. I denne testmodusen skal du ikke trykke PTT. Hører du "playbacken" er miken i alle fall i orden. Det høres litt rart ut at du ikke får svar ved radiosjekk på Unicom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Sikkert dette som er galt, ja.. hører meg selv når jeg snakker, men det kommer ikke noe i playback... Skal teste med en annen mic, og oppdatere lyddriver.. Men er det noen som har tutorialen for å koble til vatsim? husker ikke url Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Dersom du bruker FS2002 kan jeg hjelpe deg, eller du kan lese på Einars hjemmeside. For FS2004 er jeg mer usikker, men det er sikkert like enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Det var den tutorial'n jeg tenkte på, ja! takker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Her: http://www.fsnordic.net/article/tutorial/sb_fs2004/sb_fs2004.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Flottings. Da har vi begge variantene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Ja, det funka ikke.. Tok å formaterte, installerte og vips! ALt funka perfekt etter 5 minutter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.