Ivar Skaugstad Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Det har i det siste pågått en diskusjon på VACCSCA sitt forum ang. oppdelingen av de norske sektorene. Det er såpass lite trafikk i Norge, og fire sektorer blir i det meste laget når det ikke er større trafikk pågang. Derfor har flere flygeledere i det siste tatt seg av hele elelr deler av Norge, f.eks ENOS tar seg også av ENSV og ENTR. Dette kommer nok flere til å gjøre utover, inklusive meg. Derfor hadde det vært flott om dere piloter hadde sjekket ATIS'en til hver enkelt CTR om du ser noen er online, for man oppgir somregel de flyplassene eller det luftrommet man kontrollerer i tillegg til det man egentlig skal kontrollere. ServInfo er mest effektivt til dette, for om du ikke får opp ENOS o.l på ATC lista, er det bare å skrive .atis <ENOS/ENTR/ENSV/ENBO_V_CTR>. Siter
Geir G Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Dette er jo flotte nyheter! Kan en kontrollere hele Norge osgå? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Det er fullt mulig, men siden flyene blir litt små om du skal ha utsyn over hele Norge tviler jeg på at noen kommer til å dekke hele Norge. Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Dette må jeg si jeg synes var en flott ide. Norges 3 Sørlige soner. ENOS, ENSV og ENTR er ikke store greiene i VATSIM perspektiv. Tar man en tur fra ENGM til ENVA har du ATC til du når TrondheimFIRs grense. Da slutter det og man er i "flight simulator igjen". Det holdt i 10 min. Dette vil være med på å øke aktiviteten tror jeg. Man får ATC på hele sin rute og ATC får litt å henge fingra i Håper dette kan bli normal praksis. My 2 cents bare. Siter
Stig Sandnes Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Vel, om dere flyr, skal jeg sitte ATC Serriøst altså Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.