Gå til innhold

SAS Cargo MD-11F


Marius Seljedal

Anbefalte innlegg

Leste i Scanorama i går og på sascargo.com i dag at SAS har MD-11F som brukes til frakt. Finnes det noe bilder av dette/disse flyene? Har sjekket airliners.net uten hell.

 

Marius

 

SAS Cargo er en av partnerne i WOW . WOW består av Lufthansa Cargo, Singapore Airlines Cargo and Japan Airlines Cargo og sammen tilbyr disse selskapene fraktkapasitet med bl.a 40 - 50 fraktfly i tillegg til nesten 800 passasjerfly.

 

SAS opererer ikke lenger egne, 100% dedikerte fraktfly, ihvertfall ikke så vidt jeg vet. Mener å huske at de siste fraktmaskinene til SAS besto av 747-200F og DC-9-33F. 747'ern tror jeg ble faset ut i siste halvdel av nittiårene. Tar som sagt et ørlite forbehold om at jeg kanskje ikke er helt oppdatert. ""

 

Det går jo selvsagt en del frakt på passasjermaskinene til SAS da, men det er jo ikke issuet i denne tråden. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, men jeg synes det er rart at SAS 'skryter' av å ha MD-11F hvis de ikke har det.

 

Hvis man også går inn på hjemmesiden til SAS Cargo så beskriver de der tre kategorier av fly: SAS aircraft, WOW aircraft og partner aircraft. Under SAS aircraft lister de i tillegg til alle pasasjerflyene også MD-11F, 747F og Antonov An-26. Link: SAS Cargo

 

Fortsatt forvirret ""

 

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, men jeg synes det er rart at SAS 'skryter' av å ha MD-11F hvis de ikke har det.

 

SAS Cargo har inga flygplan alls...

De flyg du ser där är de som SAS Cargo hanterar frakt försäljningen för. De andra sidorna visar flyg som SAS Cargo samarbetar med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...