Gå til innhold

Voice frekvenser


JM

Anbefalte innlegg

Etter et lengre fravær vekk fra VATSIM, har jeg nå klart å få koblet meg opp igjen. Nå er jeg litt rusten på hvordan ting fungerer, og lurer bare på hvordan man finner voice-frekvensene til ATC dersom de er omline? Må dette tastes inn i "connection" vinduet på Squawkbox, eller settes inn manuelt senere i RW?

På forhånd takk! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Joachim,

 

RW er lite brukt idag på VATSIM, istedetfor benyttes nå AVC i større utstrekning, bl.a grunnet forbedret kvalitet.

 

Ellers skal det være nok å sjekke ATC Directory i SB, og velge den ATC du ønsker.

 

Men, ta en titt på Scandinavian VACCs websider (http://vaccsca.org) og gå inn på Pilot Training. Her skal det være endel oppdatert info.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rask hjelp!! ""

Men har et lite problem fremdeles med AVSIM/Squawkbox; når jeg skal skrive noe i vinduet (etter å ha logget inn osv.), så kommer det bare opp (på engelsk) at jeg skal "gå inn på www.simclients.com, og laste ned en fsuipc.dll fil+lese innstruksjonen nøye". Får altså ikke skrevet...!

Noen tips?? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joachim,

 

Er det FSUIPC.DLL du ikke finner? Dette er et tillegg som du ikke "installerer" som sådan, dvs som et program, men en library-fil som du skal legge inn i FS, under Modules.

 

Siste versjon (som alltid anbefalese) ble vel utgitt for 1-2 uker siden. Du vil finne oppdatert fil her på FlightSim.no under Oppdateringer i Filbiblioteket.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det til, den fsuipc.dll filen jeg hadde, fungerte ikke som dwen skulle, så jeg instalerte en ny versjon, og vips - det fungerte! ""

Så nå har jeg fått logget en kort testtur allerede!!

Takk alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...